DRG, podobnie jak wiele gier tego typu, daje graczowi do wyboru 4 różne klasy. Znaczącą różnią się one od siebie. Każdy z krasnoludów ma dostęp do innych broni pierwszorzędnych, drugorzędnych jak i granatów. Posiadają też swoje własne unikatowe sposoby na przemieszczanie się i pomaganie swoim towarzyszom. Najlepsza drużyna składa się z mieszanki klas, których umiejętności i wyposażenie mogą tworzyć synergię między sobą.
Gunner
Krasnoludem, którym gramy w tutorialu, jest gunner. Jego zadaniem zadawanie obrażeń i ochrona sojuszników.
Na start dostaje minigun, który z łatwością poradzi sobie nie tylko z hordami wrogów, ale też większymi i opancerzonymi celami. Im dłużej strzelamy, tym bardziej skupiony jest nasz ogień. Nie trzeba przeładowywać tej broni, ale może się ona przegrzać po zbyt długim używaniu.
Jego drugą bronią jest rewolwer. Ma on tylko 4 strzały w cylindrze, ale zadają one potężne obrażenia, w szczególności, jeśli trafiamy wrogów w słabe punkty. Słabością rewolweru jest fakt, że ma on mało amunicji. Na szczęście mamy możliwość ulepszenia tej ilości.
Ale strzelanie to nie jedyna rzecz, jaką potrafi gunner. Posiada on tyrolkę, dzięki czemu może tworzyć bezpieczną drogę nad przepaściami, jak i windę w górę lub w dół. Należy uważać, ponieważ spadniemy z linki po otrzymaniu wystarczającej liczny obrażeń.
Ostatnią rzeczą w arsenale gunnera jest pole siłowe. Jeśli jest naładowane, możemy je rzucić na ziemię, po czym będzie trzymać wszystkich wrogów z dala. Będzie też niwelować pociski. Zarówno wrogie, jak i sojusznicze.
Driller
Driller jest postacią, która ma największy wpływ na otoczenie. Jego najważniejszym narzędziem są dwa wiertła, które bardzo szybko mogą przekopywać się przez ściany jaskini. Używając ich, możemy z łatwością stworzyć nowe ścieżki których tworzenie za pomocą kilofu zajęłoby znacznie dłużej. Driller pomaga drużynie przechodzić przez blokady, ale także tworzyć łatwą drogą w górę i w dół. Warto zaznaczyć, że wiertła nie mogą kopać minerałów.
Jako główne bronie skupiają się na budowaniu efektów statusu. Zaczyna się z miotaczem ognia, który nie tylko ma duży zasięg i obrażenia, ale może także podpalać wrogów, raniąc ich z upływem czasu.
Broń drugorzędna jest mniej ekscytująca, gdyż jest to standardowy pistolet. Niemniej dobrze się sprawdza, kiedy nasz miotacz ognia nie ma amunicji.
Ostatnim narzędziem drillera jest jego ładunek C4. Można używać go do modyfikacji terenu, ale także zadawaniu dużej ilości obrażeń na dużym terenie. Trzeba tylko uważać, żeby nie trafić swoich towarzyszy.
Scout
Scout to postać która przemieszcza się najszybciej. Ma dostęp do wyrzutni z hakiem, która pozwala mu prawie natychmiastowo przyciągnąć się do miejsca w zasięgu. Może jej użyć do pokonywania przepaści, wychodzenia z dziur, a także do negowania obrażeń od updaku (jeśli przyciągniemy się do ziemi.
Jego dodatkowym narzędziem jest wyrzutnia ogniw, które oświetlają teren o wiele lepiej niż zwykłe flary.
Jego główną bronią jest lekki karabin maszynowy, który zadaje niskie obrażenia ale ma dużą ilość amunicji.
Jego drugą bronią jest double barrel shotgun, który najlepiej sprawdza się na krótkim dystansie.
Engineer
Ostatnią postacią jest inżynier, którego największym atutem jest tworzenie wieżyczek. Jest w stanie postawić wieżyczkę w dowolnym miejscu, która potem będzie automatycznie atakować wrogów w zasięgu. Z odpowiednim ulepszeniem, może nawet postawić dwie naraz.
Jego główną bronią jest shotgun, który zadaje duże obrażenia na niskim dystansie.
Jako drugą broń nosi wyrzutnie granatów. Tworzy potężny wybuch, który jest w stanie trafić wielu wrogów naraz.
Inżynier ma też dostęp do narzędzia, które jest możliwie jeszcze ważniejsze, niż jego wieżyczka. Jest to wyrzutnia platform. Jak sama nazwa wskazuje, tworzy on platformy na których mogą przemieszczać się postacie. Dzięki dużej ilości amunicji, inżynier jest w stanie bardzo szybko tworzyć mosty, schody i blokady dla wrogów goniących graczy.