League of Legends Dev Update: Clash, Skórki, Nowa Ranga i więcej

Miniatura League of Legends Dev Update: Clash, Skórki, Nowa Ranga i więcej League of Legends Dev Update: Clash, Skórki, Nowa Ranga i więcej

25 maja 2023 Deweloperzy w Riot Games zajmujący się League of Legends, nagrali dla nas aktualizację odnośnie tego co nas czeka w grze. Opublikowana została kilka dni temu. Rozmawiają w niej o nowym systemie gier rankingowych, zasadach Clasha, reworkach Teemo i Lee Sina oraz nadchodzących skórkach. Zapraszam!

Podział rang

Wcześniej w tym roku zmieniono nieco zasady gier rankingowych, zmniejszając liczbę gier o awans (promos) z pięciu do trzech, usuwając widoczną rangę z dobierania przeciwników i dzieląc sezon rankingowy na dwa splity - więcej o tym przeczytacie TUTAJ.

Zmiany te są zadowalające i zostaną jeszcze nieco pogłębione, w śródsezonie w lipcu.

Póki co, większość graczy LoL jest w randze Srebro lub niżej. Tylko niewielka część znajduje się powyżej Złota 4. Taki podział nie jest zbyt równy i nie wykorzystuje szerokiej gamy rang, którą oferuje system. Powinny one lepiej odzwierciedlać różne poziomy umiejętności.

Dlatego też podział rang ulegnie zmianie! Oczywiście, Twórcy nie chcą teraz wciskać masy ludzi do Diamentu i powyżej. Dodana zostanie nowa ranga pomiędzy Platyną a Diamentem - Szmaragd. Zachowane zostaną jednocześnie te same wymagania umiejętności dla Diamentu i wyższych kręgów.


Obecny wykres dystrybucji rang w porównaniu do oczekiwanego.

Gry o awans

Jeżeli zmienialiście krąg (np. ze Srebra na Złoto) musieliście zagrać tzw. promos czyli gry o awans, aby udowodnić ostatecznie swoje umiejętności. Opinie o nich zawsze były podzielone.

Ich usunięcie przy awansie do nowej dywizji, w Wild Rift i ich zupełny brak w TFT zostały bardzo pozytywnie przyjęte. Cały czas system rankingowy przynosi oczekiwaną satysfakcję.

Dlatego gry o awans zostają całkowicie usunięte w rankedach! Więcej o tej decyzji możecie przeczytać TUTAJ

Clash

Dla wielu graczy Clash to kulminacja rozgrywek LoL. Macie swoją pełną oddaną drużynę, możecie analizować przeciwników, gracie o wyższą stawkę. Jednak jest z nim kilka problemów, które powinny zostać rozwiązane.

Twórcy wprowadzają krótkoterminowe zmiany, planując jednocześnie pewne długoterminowe. Obecnie skupiają się na

  • zespołach, które wychodzą z gry po przegraniu pierwszej rundy
  • ogólnej stabilności systemu rozgrywek
  • sprawieniu, że warto będzie planować swój tydzień pod tryb Clash

Od teraz system nagród będzie bazował na liczbie zwycięstw i przegranych, co ma motywować do dokończenia turniejów. Za to turnieje będą się odbywać raz na miesiąc, zamiast raz na dwa tygodnie!

Ulepszony zostanie również sposób monitorowania i wspierania serwerów oraz kodu Clash, by uzyskać większą stabilność.

Clash ARAM

W zeszłym roku Clash ARAM został bardzo ciepło przyjęty. W końcu ten tryb ma wielu fanów!

Z tego powodu, w tym roku zostanie zorganizowanych kilka Clashów na mapach innych niż Summoner’s Rift.

Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów o Clashach i nagrodach, sprawdźcie artykuł TUTAJ.

ASU Lee Sina i Teemo

Jeżeli nie wiecie, skrót ASU pochodzi od Art and Sustainability Update czyli aktualizacji grafiki i niezawodności postaci. Nie zmienia on bardzo ich konceptu czy rozgrywki, ale poprawia wygląd i niektóre uciążliwe elementy.

Obecnie team od skórek pracuje nad ASU Lee Sina i Teemo. Obydwoje mają bogatą rzeszę skinów, dlatego trochę to jeszcze potrwa.


Grafiki koncepcyjne Teemo

Teemo ma spełniać najnowsze standardy, dzięki aktualizacji jego umiejętności i bardziej ekspresyjnej twarzy. Odświeżony zostanie również jego dubbing, LORE i animacja powrotów do bazy.

Jeśli chodzi o Lee Sina, projektanci chcą sprawić, aby jego źródło mocy - smocza magia, było bardziej widoczne. Chcą też zwiększyć przejrzystość gry, poprzez nadanie mu bardziej wyjątkowej, wyróżniającej go spośród innych postaci sylwetki. Ma mieć również nowoczesne animacje i efekty dźwiękowe. Premiera Lee Sina jest planowana na pierwszą połowę 2024, a Teemo na drugą połowę.


Grafiki koncepcyjne Lee Sina.

Dla zainteresowanych całym procesem i technicznymi aspektami, artykuł TUTAJ.

Czarodziejki Gwiazd

Skórki Czarodziejek Gwiazd zostaną przeniesione z Wild Rift do League of Legends! Sprawnie idzie Deweloperom: Seraphine, Orianna i Senna.

Seraphine i Orianna będą dostępne już w patchu 13.13 (około 28 czerwca 2023). Senna, w kolejnym, czyli 13.14 (około 19 lipca).

Odkupieni

Twórcy nie zapomnieli o skórkach Odkupionych Xayah i Rakanie (również z Wild Rift), ktorzy mają pojawić się w grze pod koniec tego roku. Przenoszenie skórek legendarnych wymaga nieco więcej czasu niż epickich.

Crystalis Motus

Leona Crystalis Motus jest już dostępna na serwerach testowych (PBE)! To pierwszy skin z serii najnowszego mitycznego motywu! Taliyah i Ashe także otrzymają skórki z tej linii jeszcze przed końcem roku!


Leona Crystalis Motus

Superskórka Samiry

W ramach tegorocznego letniego wydarzenia, Samira otrzyma superskórkę (Ultimate Skin)! Zaczęto ją robić z konkretną wizją i okazało się, że ten projekt wykracza poza ramy zwykłej skórki legendarnej. Dodawano więc więcej i więcej… i powinna z tego wyjść naprawdę świetna skórka! Jak to wypadałoby przy superskórkach.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o nadchodzących skórkach - zajrzyjcie TUTAJ.

Następny dev update

Kiedy kolejny raz deweloperzy przyjdą bezpośrednio do nas, opowiedzą o nowej bohaterce Naafiri i trybie 2v2v2v2, gdyż obie te rzeczy trafią na serwery testowe (PBE). Prace nad aktualizacjami Jaxa i Skarnera wciąż trwają, ale nie ma jeszcze żadnych nowych informacji (więcej o tym TUTAJ).

Nie zapomnijcie, że pierwszy split rankingowy kończy się 17 lipca, a serwery rankingowe otworzą się ponownie 19 lipca.

Do zobaczenia!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋