Hawked: jak grać? - poradnik | Podstawy dla początkujących | Przewodnik po grze

Miniatura Hawked: jak grać? - poradnik | Podstawy dla początkujących | Przewodnik po grze Hawked: jak grać? - poradnik | Podstawy dla początkujących | Przewodnik po grze

15 lutego 2024 roku Hawked miało swoją premierę i wydaje się, że całkiem przypadło graczom do gustu! Aż musiałam stać w kolejce, żeby wypróbować je po wyjściu z wczesnego dostępu. Na szczęście trwała tylko 2 minuty.

Czy już gracie w Hawked? Podoba Wam się nowa strzelanka extraction? Jeśli nie znacie jeszcze Hawked, więcej o nim przeczytacie TUTAJ i TUTAJ.

UWAGA! Za kilka dni będziemy mieli dla Was rozdanie, w którym będzie można zdobyć kody na pojedyncze skiny w Hawked, a także kilka z większymi nagrodami. Dlatego pobierajcie grę, odbierzcie nagrody, a niedługo możecie mieć ich jeszcze więcej! Stay tuned!

Poniżej znajdziecie krótki (starałam się, jak najkrótszy) przewodnik po elementach gry. Ogólnie jej koncept jest dosyć prosty, ale ilość różnych rzeczy może przytłoczyć. Jednak, z pewnością po jakimś czasie grania to ogarniecie i wybierzecie też swoje ulubione bronie, przedmioty czy artefakty.

Na początku gry macie samouczek, który warto rozegrać, gdyż wiele wyjaśnia. Co było dla mnie mylące to, to że trzeba znaleźć tam trzy glify, aby otworzyć sejf z artefaktem. W prawdziwych meczach musicie zdobyć ich PIĘĆ! Nieważne czy gracie solo czy z teamem.

Scenariusz


Pętla rozgrywki

Jak w ogóle odbywa się rozgrywka w Hawked?

  1. Trafiacie sami, lub z teamem, na Wyspę X. Zazwyczaj w pobliżu nie ma innych graczy. Szukacie pierwszych broni, walczycie z jaszczurami.
  2. Znajdujecie glif. Glify wymagają wykonania jakiejś akcji/rozwiązania prostej zagadki. Często są strzeżone przez jaszczury, a nawet ich nieco lepsze osobniki. Musicie zebrać 5 glifów, aby otworzyć główny skarbiec.
  3. Nieważne, czy zebraliście już główny Artefakt, czy macie np. cenne relikty (gra Wam za nie szczodrze zapłaci), możecie udać się do punktu do punktu podjęcia (extraction point), gdzie zabezpieczycie Wasze łupy. Aby można było użyć punktu, musicie okupować go przez 30 sekund. Okupowany punkt będzie podświetlał się na mapie wszystkich na czerwono. Nie ma limitu, ile razy możecie wysyłać Wasze łupy do GRAIL. W punkcie podjęcia możecie też zakupić bronie, amunicje i inne przedmioty za tokeny, które zdobywacie w trakcie meczu za wiele czynności. Użycie sklepu nie wymaga okupowania punktu.
  4. Prawdziwa akcja zaczyna się, jednak gdy gracz lub drużyna otworzy główny skarbiec (jego ikonę znajdziecie na mapie). Aby go otworzyć, musicie zestrzelić glify na drzwiach w kolejności pokazanej na górze ekranu. Poza artefaktem możecie znaleźć w nim relikty, a na pewno skrzynki z hawkami. Uważajcie, gdyż gracz niosący artefakt będzie oznaczony na mapie dla wszystkich!
  5. Kiedy zdobędziecie artefakt na pewno będziecie chcieli go szybko zabezpieczyć w punkcie podjęcia. Inni gracze nie omieszkają Wam się w tym przeszkadzać na każdym etapie! Kiedy główny artefakt zostanie zabezpieczony, wszyscy gracze mają 5 minut, aby zabezpieczyć swoje łupy i ulotnić się z wyspy.

Przykładowy mechanizm otwarcia glifu

Riftwake

To baza wylotowa Renegatów. Spotkacie tam trochę graczy, możecie sobie pobiegać, pobawić się mieczem czy procą. Tam też szukacie meczów. Poza tym w Riftwake znajduje się kilka innych przydatnych rzeczy:

  • Twoja kwatera - możesz tam zmienić swój wygląd, powtórzyć samouczek, przejrzeć wyposażenie. Te rzeczy można też zrobić w menu pod przyciskiem L.
  • GE-0 - wymienicie tam relikty i artefakty na wonderium i hawki. Kupicie sprzęt, boostery, akcesoria kosmetyczne i artefakty. Ulepszycie sprzęty i artefakty.
  • Strzelnica,
  • Tor parkour,
  • Stoisko Przepustki Renegata,
  • Sklep, w którym zaopatrzycie się w walutę GE-0 i akcesoria kosmetyczne (za prawdziwe pieniądze).

Riftwake to całkiem odlotowe miejsce.

Tryby gry

Hawked oferuje tryb solo i kooperacyjny (oddziały 2- lub 3-osobowe).


Wbrew pozorom, na klawiaturze za pomocą T, zmienicie tryb na drużynowy (i z powrotem).

Podczas gry z innymi możecie ze sobą rozmawiać za pomocą czatu w grze, a także pingować miejsca na mapie, do których chcecie się udać.

Na początku gracz zostaje powalony, wtedy może zostać ocucony przez towarzysza. Jeśli jednak przeciwnik go dobije, wyrzuca on swoje łupy. Wtedy jedyną opcją jest przywrócenie go w świątyni przebudzenia przez członka zespołu. Powraca on jednak bez łupów

Wyposażenie

To elementy, które wybieracie przed rozgrywką.

  • Egzosprzęt: jedna umiejętność specjalna, taktyczna.
  • Sprzęt ochronny: umiejętność wspierająca.
  • Booster: do kupienia u GE-0: wzmocnienie, które daje pasywne premie.
  • Artefakt: Wasz łup z poprzednich wypraw. Możecie zabrać maksymalnie trzy.
  • Trawerser - stała część wyposażenia. Urządzenie wielofunkcyjne. Pozwala zabijać jaszczury z bliskiego i dalekiego dystansu, wspinać się, zeskakiwać z klifów itd.
  • Deskolotka - stała część wyposażenia. Przyda się Wam na wodnych drogach, których na Wyspie X nie brakuje. Możecie nawet na niej podróżować pionowo w dół

Łupy

To elementy, które znajdziecie podczas wyprawy na wyspę i bardzo się Wam one przydadzą. Niektóre z nich możecie zabrać ze sobą na kolejną wyprawę, jeśli przeżyjecie!

Mody

To tymczasowa zmiana charakterystyki elementów wyposażenia. Występują:

  • modyfikacje tarczy - zwiększają moc tarczy,
  • modyfikacje osobiste - np. zwiększenie punktów zdrowia,
  • modyfikacje broni - np. odzyskiwanie amunicji, mniejszy odrzut broni.

Możecie mieć na raz wyposażone po jednym z każdego rodzaju.

Pożywienie

To jednorazowe produkty spożywcze, które np. uzupełnią Wasze zdrowie, zwiększą je ponad maksimum czy zwiększą wytrzymałość na 20 sekund. Wasz renegat zje je od razu, jeśli ma taką możliwość.


Tu widać Owocuzdrowienia, który przywróci Wam zdrowie! Nie możecie go zjeść czy podnieść, jeśli macie pełne zdrowie.

Materiały eksploatacyjne

One również utrzymają Was przy życiu, ale zmieszczą się do Waszego plecaka.

  • Krzep-o-cola - zapewnia leczenie.
  • Adrenalina - pozwala Wam ocucić się (dostępna tylko w trybie solo).

Adrenalina i Krzep-o-cola

Granaty

Możecie je zachować w wyposażeniu. Działają standardowo - rzucacie nimi, a one zadają obrażenia, ale mogą także zablokować tarcze albo zamrozić na chwilę przeciwników.

Waluta

Za Walutę możecie kupić różne rzeczy i ulepszyć artefakty po powrocie na Riftwake. Zabierzecie ją ze sobą jednak, tylko jeśli przeżyjecie i uciekniecie. Nie da się jej zabezpieczyć.

Waluta, którą możecie znaleźć, dzieli się na dwa rodzaje:

  • Hawki - otrzymujecie je za realizację kontraktów, awans na pasku postępu przepustki renegata czy zabijanie jaszczurów.
  • Wonderium - minerał, który musicie “wykopać”. Znajduje się w różnych miejscach na wyspie, częściej bliżej świątyni.

Artefakt

To oczywiście główny cel każdego renegata. Znajduje się w głównym skarbcu. Po bezpiecznym eksporcie z wyspy, może zostać ulepszony przy pomocy hawków i wonderium, a także sprzedany.


Artefakt

Relikty

Mają różny poziom rzadkości. Nie są tak cenne jak artefakty, ale zostaniecie za nie wynagrodzeni.

UWAGA! Często można je znaleźć w zakopanych skrzyniach, które zobaczycie na mapie tylko gdy mocno się do nich zbliżycie. Wasz renegat poinformuje Was, jeśli wykryje jakąś w pobliżu. Wyglądają one jak małe kopce.

Broń

Zaczynacie grę, jedynie ze swoim trawerserem, który oferuje zarazem miecz i procę. Lecz broń znajdziecie praktycznie na całej mapie. Na początku będzie ona słabszej jakości, ale im bliżej glifów i artefaktów, tym częściej uda Wam się znaleźć jakieś rarytasy. Znajdziecie je w skrzyniach z broniami, które również są zaznaczone na mapie.

Poziomy broni rozpoznacie po kolorach: zielona jest najsłabsza, za to fioletowa najlepsza.


Broń specjalna "GUG", która pozwala przywracać zdrowie drużynie.

Dostępnych jest mnóstwo rodzajów, a każdy z nich oferuje kilka broni, np. strzelby, karabiny snajperskie, snajperki. Występują także także rzadkie bronie specjalne, jak Wybuchowa Ścieżka czy Ultra Młot. Nie można jednak znaleźć do nich amunicji, i po zużyciu po prostu je tracicie lub nie mają one więcej zastosowania..

Na raz możecie mieć ze sobą dwie bronie, poza trawerserem.

W Hawked występują trzy rodzaje amunicji używane z różną bronią:

  • Zwykła (niebieska),
  • efektywna (żółta),
  • energetyczna (różowa).

Jaszczury

To Wasi najczęstszy przeciwnicy na Wyspie X. Zazwyczaj nie są bardzo groźni i łatwo je pokonać nawet bez broni palnej. Większy problem mogą sprawić, jeśli jest ich naprawdę dużo, a Wy jesteście sami.

Bardziej potężne jaszczury spotkacie, im bliżej jesteście artefaktu. A także podczas rozbrajania niektórych glifów, będą one dodatkowym utrudnieniem.

TIP: za pomocą klawisza SPRINTU podczas strzelania możecie zmieniać stronę, z której strzelacie. Przyda się to Wam podczas próby zestrzelenia wroga, np. zza jakiegoś przedmiotu.


Na klawiaturze, domyślnie za pomocą SHIFT zmienicie kąt strzelania.

To mniej więcej wszystkie elementy gry w Hawked! Jest tego trochę, ale dobra wiadomość jest taka, że nie musicie się przecież uczyć tego na pamięć. Najważniejsze to, pamiętajcie, że macie przedmioty i używajcie ich! Hawked to szybka gra i wszystko daje Wam jakąś przewagę.

Do zobaczenia na Wyspie X!

Carly

Karolina. Lubię battle areny, shootery i gry typu auto - chess. Poza tym czasem gram w symulacje i RPG i kocham dodawać mody do mojego Skyrima i Simsów. Piszę głównie o popularnych grach zespołowych jak League of Legends, Valorant czy Overwatch 😊🎮