Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Miniatura Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Poznaliście już Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin? Jest to nowiutka, bo wydana 17 listopada, gra opracowana przez studio Frontier Developments, które specjalizuje się w grach strategicznych, we współpracy z firmą Games Workshop. Tytuł jest RTS-em osadzonym w uniwersum znanej gry bitewnej Warhammer Age of Sigmar.

Fabuła

Gra przenosi nas do krainy Ghur, aby odkryć tajemnice tego dzikiego i pierwotnego królestwa. Tam poznajemy dramatyczne losy wojny z różnych perspektyw. Musimy zmagać się o przeżycie i dominację, prowadząc przeciwstawne armie, w tym np. Stormcast Eternals i Orruk Kruleboyz, w starciu o kontrolę nad krainą. Bogata narracja współtworzona została wraz z pisarzem Gava Thorpe'a – autorem serii Black Library.

Rozgrywka

Rozgrywka w Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin polega głównie na fantastycznych bitwach w czasie rzeczywistym, w których przejmujemy kontrolę nad jedną z czterech frakcji. Naszym zadaniem jest zabezpieczanie strategicznie rozmieszczonych tajemnych łączników, co pomaga wzmocnić obronę, zebrać nowe siły i zdobyć zasoby, które mają kluczowe znaczenie dla sukcesu na polu bitwy.

Żadna bitwa nigdy nie jest taka sama. W grze znaleźć możemy dynamiczne drzewko technologiczne, które pozwala ulepszać i specjalizować nasze siły, aby przeciwdziałać siłom przeciwnika lub uderzyć z przewagą.

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Frakcje

Jak już wspomniałam, w Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin przejmujemy kontrolę nad jedną z czterech frakcji. Są nimi: Stormcast Eternals, Orruk Kruleboyz, Nighthaunt i Disciples of Tzeentch. Każda z nich wyróżnia się oczywiście unikalnymi cechami.

Stormcast Eternals

Stormcast Eternals

Niebiańscy wojownicy, którzy zstępują z niebios, odradzając się ze śmierci, by walczyć w imię Boga-Króla, Sigmara. Wykorzystują dobrą równowagę między jednostkami dystansowymi i walczącymi wręcz. Do ich cech zaliczamy:

  • Wszechstronność – siły z mieszanką myśliwców frontowych i atakujących z dystansu dające im wszechstronność.
  • Potężni bohaterowie – inspirują swoje oddziały i mają potężne zdolności, które mogą zmienić losy walki.
  • Elitarni bohaterowie – przodują w walce w połączonych siłach, wymagając kosztownych inwestycji zasobów, aby utrzymać pozycję.

Orruk Kruleboyz

Orruk Kruleboyz

Przebiegli, ale brutalni mieszkańcy bagien, którzy przedkładają przebiegłość nad siłę. Zwycięstwo podstępem jest dla nich ważniejsze niż jakikolwiek honor. Osaczają pole bitwy w defensywie, po czym okrutnie obezwładniają wroga, wykorzystując swoje bestie wojenne. Do ich cech zaliczamy:

  • Skradanie się i zaskoczenie – dzięki sprytnemu wykorzystaniu skradania się i zaskoczenia zwabiają wrogów na swoje terytorium, gdzie ich obezwładniają.
  • Zielony przypływ – walczą nieczysto, poświęcając słabsze jednostki, by w pełni wykorzystać siłę niszczycielskich bestii.
  • Kunnin' Takticians – używają bata i ostrych słów, aby wzmocnić swoich podwładnych, zwiększając ich obrażenia i ofensywę.

Nighthaunt

Nighthaunt

Upiory napędzane nienawiścią i pragnące jedynie zniszczyć wszelkie życie. Mogą szybko przemierzać teren, dryfując po polu bitwy i rojąc się od wrogów w wielkiej liczbie. Do ich cech zaliczamy:

  • Obrona eteryczna – magia eteryczna wzmacnia ich cielesne formy, regenerując z czasem ich esencję życiową i sprawiając problemy każdemu wrogowi.
  • Pochłonięci przez śmierć – dusze roją się od wrogów w dużych oddziałach i pochłaniają ich w hordach upiornych zjaw.
  • Nekromantyczne energie – specjalizują się w przywracaniu siebie i swoich sług do pełni sił w krucjacie, która nigdy się nie kończy.

Disciples of Tzeentch

Disciples of Tzeentch

Pod sztandarem Disciples of Tzeentch maszerują siły ofensywne złożone ze śmiertelnych kultystów, demonów i zmutowanych potworów. Przodują w rzucaniu czarów i atakach dystansowych, wyzwalając z daleka niszczycielskie salwy surowej magii. Do ich cech zaliczamy:

  • Potężni zaklinacze – władają mocą tajemną do rzucania szerokiego wachlarza magii ofensywnej i zdolności osłabiających wrogów.
  • Tajemne zapory – wyczarowują ataki dystansowe, aby zyskać strategiczną przewagę, zanim ich przeciwnicy zdążą zaangażować się w walkę wręcz.
  • Potworne demony – Przyzwij potworne monstra, w tym Władcę Zmian, monstrualnego i potężnego demona, mieniącego się surową magią i gotowego otworzyć pochłaniające wszystko wrota do Chaosu.

Tryby

Podbój

W tym trybie prowadzimy swoje siły przez królestwo i wybieramy swoją ścieżkę przez serię diabelskich wyzwań, które wymagają od nas wykazania się. Oprócz tego pokonujemy liczne zawiłości, które wymagają przemyśleń stylu gry i wykazania się strategicznymi umiejętnościami. Co ważne żadne dwa podboje nie będą takie same, ponieważ królestwo oferuje co rusz nowe doświadczenia i wyzwania do pokonania.

Multiplayer

W Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin możemy walczyć o dominację zarówno z przyjaciółmi, jak i nieznajomymi. Rywalizuj 1 na 1 i wznieś się na sam szczyt tabeli liderów, 2 na 2 z maksymalnie trzema graczami AI lub zagraj w trybie kooperacji ze znajomym.

Tworzenie

Gra pozwala nam także na tworzenie map bitewnych za pomocą rewolucyjnego edytora map, który wykorzystuje te same narzędzia, które służą do tworzenia istniejących map w grze. Mamy możliwość spersonalizowania swoich sił za pomocą farb z kolekcji Citadel firmy Games Workshop oraz umieszczania i ustawiania postaci i rekwizytów w kreatywnie wyselekcjonowanych scenach, którymi możemy dzielić się ze społecznością.

Podsumowanie

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin dostępne jest na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

Jest to produkcja, która z pewnością zainteresuje fanów uniwersum Warhammer Age of Sigmar. Trzeba przyznać, że ma nam dużo do zaoferowania. Rozbudowana fabuła, różnorodne frakcje, kilka trybów do wyboru, w tym możliwość tworzenia i edycji map oraz personalizowania sił może z pewnością zadowolić wielu graczy. Zatem wkrocz do krainy Ghur i ruszaj do walki!