League of Legends patch 13.10 - zmiany itemów, aktualizacja śródsezonowa

Miniatura League of Legends patch 13.10 - zmiany itemów, aktualizacja śródsezonowa League of Legends patch 13.10 - zmiany itemów, aktualizacja śródsezonowa

To specjalny patch - aktualizacja śródsezonowa! Skupiono się na podstawowych problemach z obecnym stanem gry - głównie przedmiotach dla ADC i supportów, a także zabójców oraz early game. Wprowadzono również poprawki do ARAMu, rotację sklepu mitycznego i kilka nowych skórek Śnieżnego Księżyca. Możemy się nim cieszyć od 16.05.2023, czyli z małym opóźnieniem niż zazwyczaj.


Skrót patcha 13.10

Bohaterowie

Bohaterowie, którzy otrzymali zmiany są często użytkownikami Ostrza Gniewu Guinsoo, którego statystyki zostaną wzbogacone o moc umiejętności. Mają one spowodować, aby pośrednie źródła mocy umiejętności (takie jak Ostrze Gniewu Guinsoo) nie sprawiały wrażenia, że się marnują.

Akshan

Otrzymał skalowanie również z mocą umiejętności, aby zakup itemu był dla niego bardziej korzystny.

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA - NIECZYSTA WALKA

  • Obrażenia magiczne przy trzecim ładunku: 10-165 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 10-165 pkt. (zależnie od poziomu) (+60% mocy umiejętności)
  • Wartość tarczy: 40-280 pkt. (+35% dodatkowych obrażeń od ataku), skaluje się liniowo z poziomem bohatera ⇒ 40-280 pkt. (+35% dodatkowych obrażeń od ataku), skaluje się nieliniowo, odzwierciedla wzrost statystyk podstawowych(Uwaga: W praktyce oznacza to osłabienie tarczy o jakieś 10% we wczesnej i środkowej fazie gry).

Q - BOOMENRANG MŚCICIELA

  • Dodatkowa prędkość ruchu po trafieniu wrogiego bohatera: 40% ⇒ 40% (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności).

Kalista

Dostosowano wartości w taki sposób, aby zestawy umiejętności skupione na mocy umiejętności nie były zbyt potężne. Zakup Wzmacniającej Księgi również ma jej dać jakieś korzyści.

E - ROZDARCIE

  • Spowolnienie: 10/18/26/34/42% ⇒ 10/18/26/34/42% (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności).
  • Obrażenia fizyczne: 20/30/40/50/60 pkt. (+ 70% obrażeń od ataku) ⇒ 20/30/40/50/60 pkt. (+ 70% obrażeń od ataku) (+20% mocy umiejętności).
  • Dodatkowe obrażenia ładunku: 10/16/22/28/34 pkt. (+23,2/27,55/31,9/36,25/40,6% obrażeń od ataku) ⇒ 10/16/22/28/34 pkt. (+23,2/27,55/31,9/36,25/40,6% obrażeń od ataku) (+20% mocy umiejętności).

Kindred

Również wzmocnienie z mocą umiejętności w związku ze zmianami Ostrza Gniewu Guinsoo.

W - WILCZY STRZAŁ

  • Obrażenia magiczne: 25/30/35/40/45 pkt. (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) (+1,5% (+1% za oznaczenie) bieżącego zdrowia celu) ⇒ 25/30/35/40/45 pkt. (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) (+20% mocy umiejętności) (+1,5% (+1% za oznaczenie) bieżącego zdrowia celu).

E - NARASTAJĄCY STRZAŁ

  • Spowolnienie: 50% ⇒ 50% (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności).

Neeko

Neeko w dżungli jest bardzo popularna od czasu swojej przeróbki, ale wypada najsłabiej, jeśli chodzi o kombinację regularnie granej roli/bohatera w grze. Wzmocniono jej szybkość czyszczenia dżungli, aby gracze Neeko mieli równe szanse. Zwiększono także obrażenia eksplozywne jej R, po obserwacji jak przedtem zachowuje się w grze.

Q - KWITNĄCY WYBUCH

  • Obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: 30/40/50/60/70 pkt. ⇒ 35/50/65/80/95 pkt.
  • Obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: 50 pkt. ⇒75 pkt.
  • Obrażenia magiczne: 150/350/550 pkt. (+100% mocy umiejętności) ⇒ 150/350/550 pkt. (+120% mocy umiejętności).

Vayne

Skalowanie z mocą umiejętności Akrobacji ma sprawić, że statystyki Ostrza Gniewu Guinsoo nie pójdą na marne.

Q - AKROBACJA

  • Dodatkowe obrażenia fizyczne przy następnym ataku: 75/85/95/105/115% obrażeń od ataku ⇒ 75/85/95/105/115% obrażeń od ataku + 50% mocy umiejętności.

Nowe przedmioty

KOSA STATIKKA

Kosa Statikka powraca! Ma być ona najlepszym przedmiotem do czyszczenia fal stworów dla bohaterów korzystających z trafień krytycznych.

Jej obrażenia skalują się prawie tak szybko, jak zdrowie stworów. Jednocześnie zadaje ona umiarkowane obrażenia bohaterom — choć są one mniejsze niż od przedmiotów zorientowanych na PvP, takich jak Klinga Burzy.

  • Łączny koszt: 3000 szt. złota
  • Przepis: Kołczan Południa + Płaszcz Zręczności + Odłamek Kircheis + 400 szt. złota
  • Obrażenia od ataku: 45 pkt.
  • Prędkość ataku: 25%
  • Szansa na trafienie krytyczne: 20%
  • Unikalne bierne — Rażenie Prądem: Twoje naładowane ataki wystrzeliwują łańcuch piorunów, który zadaje 60-170 pkt. (+50% mocy umiejętności) dodatkowych obrażeń magicznych. Naładowane ataki trafiają 6-12 celów i odbijają się do następnego celu w zasięgu 600 jedn. za każdym razem, gdy zadadzą obrażenia. Zadają 120% dodatkowych obrażeń stworom.

NASZYJNIK STUDNI ŻYCIA

Będzie to nowy składnik dla wspierających obrońców, który da im niezbędne statystyki w przystępnej cenie.

  • Łączny koszt: 1050 szt. złota
  • Przyrost obrażeń od ataku: Lekka Szata + Rubinowy Kryształ + 350 szt. złota
  • Zdrowie: 150 pkt.
  • Pancerz: 25 pkt.
  • Przyspieszenie umiejętności: 5 jedn.

KIELICH BŁOGOSŁAWIEŃSTWA

Kielich będzie nowym składnikiem, z którego tworzy się inne przedmioty dla zaklinaczy. Zapewnia nieco dodatkowej wartości, gdyż daje wspierającym wczesny dostęp do regeneracji many.

  • Łączny koszt: 900 szt. złota
  • Przepis: Rubinowy Kryształ + Amulet Wróżki + 250 szt. złota
  • Zdrowie: 200 pkt.
  • Podstawowa regeneracja many: 50%
  • Unikalne bierne — Harmonia: Zyskujesz 25% podstawowej regeneracji zdrowia za każde dodatkowe 25% podstawowej regeneracji many.

ECHA HELII

Przedmiot przeznaczony głównie dla zaklinaczy, nowa wersja uwielbianego przedmiotu z dawnych czasów. Skoncentrowany na ofensywnym stylu gry. Imperialny Mandat został przeniesiony do kategorii legendarnej, aby rozszerzyć grono jego odbiorców na bohaterów, dla których przedmiot może wydawać się atrakcyjny, ale którzy nie chcą poświęcać na niego miejsca na przedmiot mityczny.

  • Łączny koszt: 2300 szt. złota
  • Przepis: Kielich Harmonii + Lustro ze Szkła Bandle + 400 szt. złota
  • Moc umiejętności: 30 pkt.
  • Zdrowie: 200 pkt.
  • Przyspieszenie umiejętności: 15
  • Podstawowa regeneracja many: 125%
  • Unikalne bierne — Pochłanianie Dusz: Zadawanie obrażeń wrogiemu bohaterowi zapewnia Odłamek Duszy, maksymalnie do 2 odłamków. Leczenie lub osłonięcie sojusznika tarczą zużywa wszystkie Odłamki Dusz, przywraca 20-100 pkt. (w zależności od poziomu sojusznika) zdrowia i zadaje najbliższemu wrogiemu bohaterowi 30-200 pkt. (w zależności od poziomu sojusznika) obrażeń magicznych za każdy odłamek.
  • Unikalne bierne — Dysonans: Zyskujesz 3 pkt. mocy umiejętności za każde 25% podstawowej regeneracji many. Wyłącza Harmonię.
  • Mityczne bierne: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom 5 jedn. przyspieszenia umiejętności.

LAMENT KRZYCZĄCEGO MIASTA

Ulepszona wersja Echa Helii wykuta przez Ornna.

  • Moc umiejętności: 60 pkt.
  • Zdrowie: 300 pkt.
  • Przyspieszenie umiejętności: 20 jedn.
  • Regeneracja many: 225%

Przedmioty

Jak wspomniałam, w tej aktualizacji mamy mnóstwo zmian w przedmiotach, w tym modyfikacje przedmiotów mitycznych - głównie tych z trafieniem krytycznym, dla zabójców oraz dla wspierających. Możecie je zobaczyć na planszy ze skrótem patcha. Zmiany są mniej lub bardziej znaczące, aczkolwiek jest ich bardzo dużo i jeżeli chcecie zobaczyć je wszystkie - wejdźcie TUTAJ.

  • Zmiany dla supprotów: mają być w stanie kupić większą liczbę przedmiotów w typowej grze.
  • Zmiany dla zabójców: zmiany rang przedmiotów z legendarnej na mityczną i odwrotnie. Modyfikacje efektów.
  • Zmiany dla ADC: lepsze wybalansowanie przedmiotów oraz dopasowanie ich kategorii (legendarnej na mityczną i odwrotnie).

Modyfikacja wczesnej fazy gry

Zmiany mają na celu zwiększenie znaczenia zdominowania swojego przeciwnika w fazie gry w alei, a zmniejszyć wpływy dżunglerów czy innych wędrujących bohaterów. Obecnie najlepszym sposobem na grę jest znalezienie sposobu na szybkie zdobycie przewagi w innych alejach, zamiast osiągnięcia zdecydowanych zwycięstw w walkach 1 na 1, czy 2 na 2. Teraz obie strategie mają być sobie równe.

  • Regeneracja many od każdego draśnięcia (co 0,25 sek.): 2,1% maksymalnej many ⇒ 3,1% maksymalnej many
  • Czas rozpoczęcia Obrony Terytorialnej (opadanie płyt opancerzenia wież): 20 min ⇒ 14 min
  • Pierwsze pojawienie się Wybuchowej Szyszki (przy ścianach rzeki): 5:00-5:30 ⇒ 9:00-9:30
  • Szybkie stworki: Nie wliczając pierwszego pojawienia się stworów, stwory ze środkowej alei spotkają się w tym samym momencie, co te z bocznych alei (przyspieszono stwory z bocznych alei). Efekt ten zanika po 14 min.
  • Wizja tunelowa: Stwory, które atakują wrogą wieżę, będą ignorować sygnał wołania o pomoc, aby atakować wrogich bohaterów.
  • Obrażenia zadawane wieżom przez bohaterów: Podstawowe obrażenia od ataku bohaterów plus wyższa z następujących wartości: dodatkowe obrażenia od ataku lub 60% mocy umiejętności ⇒ Bohaterowie zadają teraz obrażenia równe ich całkowitym obrażeniom od ataku + 60% ich mocy umiejętności. (Uwaga: rodzaj obrażeń nadal przemienia się w obrażenia magiczne, jeśli 60% mocy umiejętności jest wyższe niż dodatkowe obrażenia od ataku napastnika).
  • Odporności opancerzenia (20 sek. po zniszczeniu płyty opancerzenia): 0-180 pkt. (w zależności od liczby bohaterów) ⇒ 45-225 pkt. (w zależności od liczby bohaterów).
  • Teleportacja na wolności: 14 min ⇒ 10 min.
  • Czas odnowienia Uwolnionej Teleportacji: 240 sek. ⇒ 330-240 sek. (na poziomach 1-10).

Zmiany talizmanów

Zmiana Dalekowidzenia

  • Rentgen w oczach: Dalekowidzenie będzie teraz zapewniać wizję przez ściany w odległości 500 jedn.
  • HEJ… SŁUCHAJ: Dalekowidzenie będzie teraz sygnalizować wrogiego bohatera ujawnionego na minimapie.
  • WYKRYTO INTRUZA: Po wykryciu wrogiego bohatera po raz pierwszy Dalekowidzenie będzie używać sygnału na wrogim bohaterze na minimapie i rozszerzy swoje pole widzenia do 800 jedn., a następnie ulegnie samozniszczeniu. (Uwaga: wróg wciąż będzie miał wystarczająco czasu, aby zniszczyć totem za 15 szt. złota).

Soczewka wyroczni

  • Dzień, w którym prawie udało wam się złapać: Jeśli posiadacz Soczewki Wyroczni atakuje totem, drużyna posiadacza zyska wizję tego totemu, aby byli w stanie go zniszczyć. (Uwaga: 2 sek. wizji będą zapewniane od ostatniego trafienia przed końcem czasu trwania Wyroczni).
  • Podwójna wizja: Soczewka Wyroczni będzie mieć 2 ładunki.
  • Czas ładowania ładunku: 120-60 sek. ⇒ 160-100 sek.
  • Czas trwania: 10 sek. ⇒ 6 sek.

Zmiany w ARAM

Wzmocnienia

  • Gnar: 100% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń
  • Gragas: 100% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń
  • Kled: 100% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń

Osłabienia

  • Evelynn: 115% zadawanych obrażeń ⇒ 110% zadawanych obrażeń
  • Milio: 100% siły tarcz ⇒ 95% siły tarcz, 100% leczenia ⇒ 95% leczenia
  • Shen 100% otrzymywanych obrażeń ⇒ 105% otrzymywanych obrażeń

Nowe skórki

Ahri Śnieżnego Księżyca (dostępne Barwy)

Morgana Śnieżnego Księżyca (dostępne Barwy)

Varus Śnieżnego Księżyca (dostępne Barwy)

To wszystkie najważniejsze zmiany wprowadzone w tym patchu. Oczywiście poprawiono również mnóstwo błędów. Jest on dosyć potężny i na pewno wpłynie na Wasze mecze, aczkolwiek jak możecie przeczytać TUTAJ są to ciągle testy, więc zapewne możemy spodziewać się modyfikacji. Do zobaczenia!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋