League of Legends: zmiany w dżungli w 2024

Miniatura League of Legends: zmiany w dżungli w 2024 League of Legends: zmiany w dżungli w 2024

Wygląda na to, że w 2024 roku Riot zamierza sporo namieszać w League of Legend! Ta gra, choć jednym może się wydawać, że nie, jest dość stabilna.

Owszem bohaterowie zostają balansowani, co co jakiś czas zmienia metę, ale ogólnie rozgrywka w dużej mierze pozostaje taka sama. Dżungla w przyszłym roku ma doczekać się sporych zmian, a to może odmienić Wasze rangi, a nawet losy w e-sporcie! Jak widzicie, duże modyfikacje w LoL mogą sporo pokręcić.

Już wcześniej w tym roku, dżungla została mocno znerfiona. Czy te zmiany będą goniły ten trend, a może odwrotnie? Na razie mamy poglądowe informacje.

Zapraszam Was na szybki przegląd zmian w dżungli zaplanowanych na 2024 rok!

Aktualizacje te już są wprowadzane na serwer testowy PBE.

Czerwie Pustki i Larwy Pustki

Do legowiska barona wprowadzą się nowi mieszkańcy - Czerwie. Zastąpią w meczu pierwszego Herolda i znikną po upływie 14 minut gry, po czym pojawi się właściwy Herold.


Czerwie przed wypuszczeniem Larw

Zaatakowany Czerw Pustki uwalnia rój Larw, który dodatkowo rzuca się na wrogów. Jeśli uda wam się zlikwidować kilka Czerwi Pustki, wszyscy członkowie waszej drużyny otrzymają wzmocnienie Głód Pustki, które zapewni im dodatkowe obrażenia w czasie podczas atakowania budowli.

Wzmocnienie rośnie z liczbą zabitych Czerwi, a jeśli pokonacie ich 5 lub 6, będziecie również co jakiś czas przywoływać odpowiednio 1 lub 2 Larwy Pustki, które pomogą wam niszczyć budowle.

Herold

Herold ulegnie kosmetycznej zmianie inspirowanej Czerwiami.


Odpicowany Herold

Gdy skruszycie Oko Herolda i go przywołacie, pojawi się on jak zwykle, jednak od aktualizacji, posiadacz przedmiotu lub sojusznicy będą mogli wskoczyć Heroldowi na plecy i nim sterować.

Szarża potwora na wieżę z kierowcą zada więcej obrażeń. Wjechanie w przeciwnika sprawi, że otrzyma on obrażenia i wzbije się w powietrze.

Pustka w dżungli

Pustka zalegnie się na mapie Summoner’s Rift na dobre. Od 2024 Niebieski Strażnik, Czerwony Krzewogrzbiet i Wędrujący Krab będą wyglądać bardziej jakby z niej pochodzili.


Czerwony Krzewogrzbiet w pustkowej odsłonie

Gdy Baron Nashor przybędzie na Summoner’s Rift po upływie 20 minut, następnym razem, gdy przyjdzie czas na pojawienie się Niebieskiego Strażnika i Czerwonego Krzewogrzbieta, zamiast nich odrodzą się Strażnik Dziecko Pustki i Krzewogrzbiet Dziecko Pustki.

Nowe potwory będą trudniejsze do pokonania, ale tego warte - wzmocnienia od nich będą przyznawane całej drużynie gracza, który tego dokonał (poza nieżyjącymi w tym momencie sojusznikami).

Ta sama sytuacja zadzieje się z Wędrującym Krabem, który pokonany po 20 minucie gry powróci jako Dziecko Pustki. Ten nowy wyemituje potężny efekt Rozkwitu Wróżbity, który ujawni wszystkich bohaterów i totemy na dużym obszarze wokół niego. Zdrowie totemów w zasięgu efektu również zostanie zredukowane do 1 punktu.

Baron Nashor

Baron także otrzyma kosmetyczną modyfikacje i będzie wyglądał jak prawdziwe pustkowe monstrum.

Poza tym Baron od update’u otrzyma trzy nowe formy. Zmieniają one pobliski wygląd dżungli i jego ataki:

  • Baron Łowiecki - pozostawia legowisko bez zmian. Razi wszystkich pobliskich wrogów błyskawicami z nieba
  • Baron Terytorialny - tworzy ścianę przed legowiskiem. Przyciąga bohaterów do siebie swoimi nowymi, wyjątkowo sprawnymi dłońmi.
  • Baron Wszechwidzący - zamyka przód legowiska i otwiera obie boczne ściany, tworząc tunel. Otwiera Wyłom Pustki, który tworzy strefę zadającą obrażenia w czasie w nowym tunelu legowiska

Baron Terytorialny

Teren

Zmieni się również wygląd zakamarków samej mapy.

  • Dżungla przy górnej alei będzie wyglądała teraz podobnie do tej przy dolnej.
  • Nowe szerokie ściany na przeciwko legowisk Barona i Smoka.
  • Odsunięto zarośla od środkowej alei.
  • I inne pomniejsze zmiany (choć w Lidze wszystko ma znaczenie!).

Piekielny Smok

W 2024, gdy Piekielna Szczelina zostanie zamknięta, po zabiciu Piekielnego Smoka, piekielne popioły pojawią się na całej mapie. Postaci, które podniosą popiół dostaną dodatkowe statystyki i prędkość ruchu. Przy śmierci upuszczą połowę tych prochów, które mogą zostać ponownie podniesione przez wrogów lub sojuszników.

To na razie tyle z dżungli! Weźcie pod uwagę, że elementy są jeszcze w testach, dlatego zarówno funkcje, jak i wygląd stworów może się zmienić.

Jesteście podekscytowani nową dżunglą w 2024? A może nie podobają Wam się nadchodzące zmiany?

Do zobaczenia na Summoner’s Rift!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋