Postal 2 – retro kontrowersja pełną parą

Miniatura Postal 2 – retro kontrowersja pełną parą Postal 2 – retro kontrowersja pełną parą

W drugiego Postala pierwszy raz zagrałem w wieku, w którym nie powinienem był w niego grać. Produkcja wytworzona przez działające do dziś studio Running With Scissors, w momencie premiery wywoływała oburzenie wszelakich grup społecznych. Jednakże jako gra sprawdzała się. Siła broni była zadowalająca, posoka lała się przyjemnie, a sama walka do dziś jest dobrze zrobiona. 

Na festiwalu po dwóch piwach...

Jak to było?

Postal 2 został wyprodukowany przez amerykańskie studio deweloperskie Running With Scissors i wydany w 2003 roku na platformie PC. Gra powstała jako kontynuacja kontrowersyjnej gry Postal z 1997 roku. Twórcy, Gary J. Coleman i Vince Desi, chcieli stworzyć produkcję, która wzbudzi kontrowersje i skłoni do dyskusji na temat wolności słowa w grach wideo. Poza tym, domyślam się, chcieli zwyczajnie wrzucić do tytułu, jak najwięcej kloacznych żartów na pixel kwadratowe gry.

Amen

O czym to jest?

Historia skupia się na postaci o imieniu „Koleś”, który jest bezrobotnym i niezwykle wnerwionym człowiekiem. Mieszka on w miasteczku Paradise, wraz ze swoją niezbyt przyjemną w obyciu dziewczyną na osiedlu przyczep. W przeciągu kolejnych pięciu dni tygodnia, mamy za zadanie dokonać różnych, z pozoru zwyczajnych czynności. Są to między innymi oddanie książki do biblioteki lub zakup mleka w lokalnym sklepie. Jednakże w każdym wykonywanym przez nas zadaniu utrzymania gospodarstwa domowego jest haczyk. A to na wcześniej wymienioną bibliotekę następuje atak przejaskrawionych aktywistów ochrony środowiska, którzy uważają, że książki to morderstwo leśnej flory. Lokalny sklep okazuje się komórką Al-Ka'idy, gdzie w sposób sztampowo stereotypowy przedstawia się muzułmanów-terrorystów. Spowiedź w kościele kończy się atakiem terrorystycznym.

Kabooom!

Jak się gra?

Rozgrywka jest prowadzona w perspektywie pierwszoosobowej, co oznacza, że gracz widzi świat oczami postaci, którą kontroluje. Sam obszar gry podzielony jest na sektory. W kolejnych dniach otwierają się przed nami nowe miejsca w miasteczku. Aby bezpiecznie poruszać się, dostajemy do dyspozycji ogromny arsenał broni palnej oraz białej. Pistolety, karabiny, bazooki, maczety, siekiery, dwururki oraz inny szpej świetnie się sprawdza w działaniu. Poza tym są mniej standardowe bronie, takie jak skażona głowa krowy, czy możliwość oddania moczu na oponentów, który doprowadza ich do konwulsji. Samą jednak grę da się (chociaż nie wiem po co) przejść jako pacyfista.

Nożyczki są spoko

Bum, Pif, Paf

Podsumowując, gra Postal 2 jest jedną z najbardziej brutalnych gier na rynku. Produkcja może być zbyt kontrowersyjna dla niektórych graczy, ze względu na swoją niepokojącą tematykę i przemoc. Została przez to zbanowana lub ocenzurowana w dużej ilości krajów. Jeżeli ktoś jest wrażliwy na tematy tabu, obrazę uczuć religijnych oraz rozumu i godności człowieka, niech się trzyma od niej z daleka. Laurka buntowniczego początku tego milenium. Niemniej jednak, gra posiada ogromny arsenał broni palnej oraz białej, który zapewnia bardzo satysfakcjonujące doświadczenie rozgrywki dla osób, które nie mają nic przeciwko tego typu rozrywki. Mimo swojej brutalności, Postal 2 może być wciągający dla osób, które lubią wyzwania i są otwarte na kontrowersyjne gry.

Jakub "TheKubus" Wolnik

Życie jest za krótkie, aby nie wybierać zabawnych opcji dialogowych. Kraina grzybów otworzyła moje trzecie oko. Lubię placki oraz gry.