Diablo IV: feedback twórców i poprawki po becie

Miniatura Diablo IV: feedback twórców i poprawki po becie Diablo IV: feedback twórców i poprawki po becie

Przez dwa weekendy marca 2023, chętni mieli okazję testować Diablo IV najpierw w zamkniętej, a później otwartej Becie. Choć mogło się to wydawać świetną okazją i rozgrywką dla nas, główny cel tego był inny - przetestować grę i serwery na żywym mięsie, co z pewnością dało producentom mnóstwo informacji, których potrzebowali.

Można powiedzieć, więc że nasza przyjemność była trochę skutkiem ubocznym całego przedsięwzięcia. Ale jakim miłym!

Oczywiście, przy tak dużej grze, troszkę dziwnym byłoby, gdyby wszystko okazało się idealne. Mamy to szczęście, że deweloperzy słuchają fanów, zbierają wszystkie uwagi i dane na temat produkcji. Dzięki temu, już udało im się wprowadzić sporo poprawek i aktualizacji systemów, które trafią do naszych rąk w finalnej wersji 6 czerwca 2023!

Sprawdźmy, co dokładnie zostało doszlifowane.

Podziemia

Układy podziemi

Jedną z najczęściej pojawiających się skarg był niejasny układ dungeonów, który często wymagał od użytkowników cofania się. Wiele podziemi zostało, więc zoptymalizowanych, aby wyeliminować ten problem. Oto ich lista w Strzaskanych Szczytach:

  • Brama Kaldery
  • Splugawione Katakumby
  • Opuszczona Chata
  • Zakazane Miasto
  • Zagłada Szronu
  • Nieśmiertelna Emanacja
  • Koszary Kor Dragan
  • Miażdżypuszcza
  • Grota Szronoblizny

Wydarzenie w podziemiach

  • Zwiększono prawdopodobieństwo wystąpienia wydarzenia w podziemiach z 10% do 60%.

Rozgrywka w podziemiach

  • Wejścia do dungeonu wiąże się z możliwością wykonania celów. Twórcy usłyszeli, że realizacja ich bywa czasem uciążliwa. Wprowadzone zmiany mają to ułatwić.
  • Aby zmniejszyć konieczność cofania się, pojawiać się będą nieliczne, samotne potwory. Będą one wyszukiwać gracza, aby pomóc mu wykonać zadanie zabicia wszystkich wrogów w podziemiach.
  • Po zebraniu animusa, gracz i pobliscy sojusznicy:
    • Otrzymają 10 pkt. zasobu.
    • Otrzymają skrócenie wszystkich aktywnych czasów odnowienia o 1 sek.
  • Skrócono czas konieczny do umieszczenia animusa z 3 do 0 sek.
  • Skrócono czas ratunku z 3 do 1,5 sek.
  • Wszystkie cele związane z ratunkiem zapewniają teraz po ukończeniu miksturę leczenia.
  • Podczas przenoszenia posągu Starożytnych, krwawego kamienia, mechanicznego pudełka lub płaskorzeźby otrzymacie premię do Impetu zapewniającą zwiększenie o 25% szybkości ruchu waszej i pobliskich sojuszników.
  • Skrócono czas podtrzymania przy piedestałach z 2 do 0 sek.
  • Zwrócenie przenośnego obiektu na piedestał przywraca wszystkim pobliskim graczom pełnię zdrowia, zasobów i mikstur, a także zeruje ich czasy odnowienia.
  • Otwarcie każdych drzwi zostanie zasygnalizowane na minimapie.
  • Wszystkie budowle związane z celami w podziemiach mają teraz dodatkową mechanikę walki, z którą muszą zmierzyć się gracze.

Ach, tęsknimy za tym surowym, zimnym krajobrazem!

Klasy

Podniosło się wiele głosów, jakoby niektóre umiejętności były zbyt silne. Producenci również chcą, aby były one jeszcze ciekawsze i wydawały się interaktywne w kontekście używanych przedmiotów i wrażeń z walki. Wyjątkiem jest nekromanta, którego słudzy od teraz jeszcze bardziej są narażeni na obrażenia. Zostało to zmienione aby wskrzeszanie zmarłych było jeszcze ważniejszym aspektem jego rozgrywki.

Okazuje się, że balansowanie klas to dosyć trudne zadanie i możemy po premierze spodziewać się kolejnych aktualizacji, które będą to modyfikować.

Ogólne

  • Efekty takie jak ogłuszanie i zamrażanie można zastosować przeciwko potworom elitarnym dwukrotnie, zanim uzyskają nieustępliwość.
  • Przeanalizowano umiejętności klasowe, aby upewnić się, że wszystkie klasy mają wystarczający dostęp do umiejętności usuwających efekty ograniczenia kontroli.
  • Zmodyfikowano skuteczność wielu legendarnych mocy.

Barbarzyńcy (który byli uważani za nieco za słabych)

  • Klasa barbarzyńcy zyskała stałą redukcję obrażeń wynoszącą 10%. Aby zbalansować tę premię, niektórym umiejętnościom pasywnym z drzewka umiejętności osłabiono efekty redukcji obrażeń.
  • Umiejętność Tornado zadaje teraz zwiększone obrażenia i zużywa więcej punktów furii.
  • Po użyciu wzmocnienia Podwójne Uderzenie przeciwko ogłuszonym lub powalonym wrogom, gracz odzyskuje jego pełny koszt furii.

Druidzi

  • Umiejętności Kompanów będą teraz zadawać dużo większe obrażenia.
  • Wszystkie Moce Specjalne mają skrócony czas odnowienia.
  • Zwiększono użyteczność Poturbowania i Spustoszenia.
  • Użycie umiejętności niezwiązanej ze zmiennokształtnością przywróci druidowi ludzką postać.

Nekromanci

  • Przywoływani słudzy będą częściej ginąć, zmuszając graczy do częstszego wykorzystywania zwłok.
  • Zwiększono statystyki wielu premii zapewnianych przez Księgę Umarłych.
  • Zmniejszono obrażenia zadawane przez Wybuch Zwłok.
  • Zmniejszono poziom jasności Szkieletowych Wojowników i Magów.

Łotrzy

  • Zwiększono premie umiejętności Podstępu.
  • Zwiększono premie wielu umiejętności pasywnych.
  • Wszystkie umiejętności Nasycenia mają wydłużony czas odnowienia.

Czarodzieje

  • Zwiększono obrażenia od Wiązki Błyskawic i zmniejszono jej koszt many.
  • Zmniejszono obrażenia od Seryjnych Błyskawic i ich skuteczność w walce z bossami.
  • Skrócono czas odnowienia premii zaklęcia do umiejętności Spopielenie.
  • Ściana Ognia będzie teraz częściej pojawiać się pod wrogami, jeśli w użyciu jest premia zaklęcia.
  • Zwiększono szansę na Szczęśliwy Traf zapewnianą przez premię zaklęcia Meteoryt.

Interfejs

  • Naprawiono błąd, który powodował, że wbudowany czytnik ekranu nie odczytywał kluczowych powiadomień, szczegółów opcji gry i innych elementów interfejsu użytkownika.
  • Naprawiono błąd, przez który nie można było przypisać niektórych działań do kółka myszy.
  • Naprawiono błąd, przez który nie można było przypisać Uniku do prawego drążka analogowego na kontrolerze.
  • Czat będzie się wyświetlał po lewej stronie ekranu, jeśli wybierzecie centralne ustawienie paska akcji.
  • Współczynniki bohatera będą domyślnie wyświetlane, gdy gracz kliknie przycisk materiałów i współczynników w ekwipunku.
  • Ruch i interakcję można teraz przypisać do jednego przycisku, podczas gdy atak podstawowy przypisany będzie do przycisku alternatywnego.
  • Bezszeryfowy krój liter zastosowany w grze został zastąpiony nowym krojem szeryfowym.

Starcia

  • Naprawiono wiele błędów, które sprawiały, że bossowie (np. Rzeźnik) nie reagowali.
  • Rzeźnik został ponownie oceniony pod kątem trudności i będzie stanowił większe wyzwanie w III i IV randze świata.
  • Bossowie, tacy jak Czorta, Malnok, Venarda i inni, zostali ponownie zweryfikowani pod kątem trudności postaci walczących wręcz, co spowodowało zmiany w atakach i mechanice walki.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że wampirzy brutale używający afiksu z zaklęciem Cienia rzucali seryjnie Przebicie.

Piwnice

  • Zwiększono szansę na wystąpienie wydarzenia podziemi w piwnicach.
  • Piwnice będą teraz dawały skrzynię po ukończeniu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że piwnice przedwcześnie oznaczano jako ukończone.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że w piwnicy brakowało elitarnego potwora.

Usprawnienia rozgrywki

  • Naprawiono błąd, przez który gracz mógł zwiększyć swoją szybkość ataku, wcześnie anulując ataki poprzez ruch.
  • Naprawiono błąd, przez który bohaterowie nie byli niewrażliwi i nienamierzalni po wczytaniu nowego obszaru.
  • Wyłączono przycisk wyzerowania podziemi.
  • Naprawiono błąd, przez który w Dolinie Wichrów i Wyniesieniu Seraka przed ukończeniem zadania z kampanii było mniej potworów, niż planowano.

Sanktuarium w pełnej wersji Diablo IV będzie zawierało ponad 100 podziemi. Podczas bety gracze mieli dostęp jedynie do ułamka z nich, a ograniczenie poziomu nie pozwalało na odzwierciedlenie w pełni doświadczeń. W różnorodnych podziemiach rozgrywający będą mogli znaleźć potężne afiksy Kodeksu Potęgi i ponownie pokonywać podziemia w grupach z innymi.

Twórcy chcieli się również upewnić, że resetowanie podziemi nie będzie sposobem dla graczy hardkorowych na uniknięcie śmierci, jeśli wyzwania okażą się zbyt trudne. Zespół pracuje nad rozsądnym rozwiązaniem limitu, co do czyszczenia tych samych dungeonów. W pełnej grze, użytkownicy będą mogli zdobywać Pieczęci, które odblokują Podziemia Koszmarów zaprojektowane pod kątem wielokrotnego przechodzenia.

Jesteście podekscytowani oficjalnym wyjściem Diablo IV? My już tuptamy nóżkami i cieszymy się, że Twórcy poprawiają grę pod kątem opinii wiernych graczy! Byle do 6 czerwca!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋