Archetypy w Remnant 2

Miniatura Archetypy w Remnant 2 Archetypy w Remnant 2

Niedawno swoją światową premierę miała produkcja studia Gunfire Games, czyli Remnant 2. Jest to trzecioosobowa gra akcji wzbogacona elementami RPG. Kontynuacja bestsellera z 2019 roku zbiera wiele pozytywnych opinii i nie może narzekać na brak zainteresowania. Jak wiadomo lub nie, jedną z kluczowych ról w rozgrywce Remnant 2 pełnią archetypy. Z tego też powodu przychodzimy z krótkim przeglądem podstawowych klas postaci, który być może okazać się pomocny zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę w tym „brutalnym świecie”.

Remnant 2

W grze znajdziemy 5 podstawowych archetypów, które możemy wybrać na początku kampanii. Każdy z nich charakteryzuje się własnymi umiejętnościami, cechami i oczywiście uzbrojeniem. A są nimi:

Gunslinger

Gunslinger jest prawdziwym ekspertem od broni palnej. Posiada szereg atutów, które zwiększają jego skuteczność posługiwania się bronią znajdującą się w jego zestawie. Gunslinger potrafi zadawać naprawdę wysokie obrażenia. Charakteryzuje się szybkostrzelnością oraz zdolnością oszczędzania amunicji. Do jego umiejętności pasywnych zaliczamy: Loaded, Swift Shot, Posse Up, Quick Hands i Sleight of Hand. Natomiast umiejętności aktywne to: Quick Draw, Sidewinder, Bulletstorm. Pozwalają mu one na m.in.: możliwość zwiększania obrażeń, większe szanse na trafienie krytyczne, czy zwiększenie szybkości przeładowywania.

Handler

Handler to wszechstronna klasa wsparcia. Posiada ona towarzysza w postaci psa. Zwierzę odwraca uwagę wrogów, co potrafi bardzo pomóc graczowi i jego zespołowi. Pies zapewnia również szereg dodatkowych wzmocnień oraz potrafi nawet ożywić gracza. Handler posiada następujące umiejętności pasywne: Bonded, Pack Hunter, Spirit of the Wolf, Teamwork, Best Friend. Komendy, które można wydać swojemu towarzyszowi, zastępują umiejętności aktywne opiekuna i są następujące: Guard Dog, Support Dog, Attack Dog. Dzięki nim gracz np. zwiększa prędkość ruchu, zwiększa obrażenia zadawane bronią dystansową, czy zmniejsza koszt wytrzymałości.

Challenger

Kolejnym podstawowym archetypem jest Challenger. Ta klasa poradzi sobie w każdych zagrażających życiu starciach bojowych. To wojownik w ciężkiej zbroi wyposażony w potężną broń przy boku. Jego specjalnością są krótkodystansowe starcia. Jest on bowiem bardzo wytrzymały na wszelkie obrażenia i ciosy. Do jego umiejętności pasywnych zaliczamy: Die Hard, Close Quarters, Powerlifter oraz Face of Danger. Natomiast umiejętności aktywne to: War Stomp, Juggernaut, Rampage. Sprawiają one, iż Challenger m.in.: przez pewien czas staje się niewrażliwy na obrażenia, wytwarza falę uderzeniową, która zadaje 210 pkt obrażeń oraz wywołuje oszołomienie u wszystkich wrogów w promieniu 7,5 metra, czy zmniejsza o 50% dodatkowy koszt wytrzymałości od ciężaru.

Medic

Ten archetyp to idealna opcja dla graczy, którzy stawiają na rozgrywkę zespołową. Wymaga on zwracania uwagi na ogólną sytuację całej drużyny. Medic to specjalista od leczenia i regeneracji. Ta klasa potrafi leczyć znacznie szybciej i wydajniej niż jakakolwiek inna. Posiada następujące umiejętności pasywne: Regenerator, Invigorated, Benevolence, Backbone i Benefactor. Natomiast do umiejętności aktywnych zaliczamy: Wellspring, Healing Shield, Redemption. Dzięki nim wraz z poziomem medyka rosną jego obrażenia, a także może na chwilę stworzyć tarcze dla wszystkich graczy na obszarze 25 metrów, czy przywraca utracone punkty życia.

Hunter

Hunter to wojownik posiadający umiejętności, pozwalające mu doskonale sprawdzić się w roli snajpera. Klasa ta skupia się na precyzyjnych strzałach z dużej odległości, identyfikowaniu celów i eliminowaniu ich za pomocą różnych atutów. Do jego umiejętności pasywnych zaliczamy: Dead to Rights, Deadeye, Return To Sender, Urgency oraz Intuition. Natomiast umiejętności aktywne to: Mark, Hunter’s Mark, Hunter’s Focus i Hunter’s Shroud. Sprawiają one, iż Hunter m.in.: posiada zdolności widzenia wrogów przez ściany i zwiększa szanse na trafienie krytyczne, może nałożyć oznaczenie na wszystkich wrogów w obszarze 35 metrów, czy może wykorzystać kamuflaż, aby ukryć się przed przeciwnikiem.

To, który z podstawowych archetypów jest najlepszy, zależy oczywiście od indywidualnych preferencji. Każda klasa charakteryzuje się innymi umiejętnościami i uzbrojeniem, przez co gracze mają naprawdę z czego wybierać i mogą dopasować je do własnego stylu rozgrywki.