Przegląd cech setu/rotacji 9 TFT - Runeterra Wykuta na Nowo

Miniatura Przegląd cech setu/rotacji 9 TFT - Runeterra Wykuta na Nowo Przegląd cech setu/rotacji 9 TFT - Runeterra Wykuta na Nowo

Witajcie w przeglądzie cech w nowej rotacji Teamfight Tactics - Runeterra Wykuta na Nowo! Jej premiera na oficjalnych serwerach odbyła się 14 czerwca.

Poniżej znajdziecie wszystkie cechy z ich jednostkami i właściwościami na poszczególnych poziomach. Statystyki bonusów zazwyczaj wynikają z opisu działania klasy, dlatego odnoście je do tego w kolejności.

Cechy w TFT możemy podzielić na pochodzenie - w tym wypadku region postaci, oraz typ - jej rolę w drużynie. Tak też je tutaj umiejscowiłam. Jeśli chcecie dowiedzieć się o innych, nowych elementach tego sezonu, zajrzyjcie TUTAJ. W kolejnym artykule pojawi się zbiór dostępnych Legend!

Cech jest naprawdę sporo, więc przejdźmy do rzeczy!

Pochodzenie

Cesarzowa


Cesarzowa - Empress

Postaci i koszty:

  • Bel’Veth - 5

Kiedy Bel’Veth zabije wroga, pozostawia on po sobie Koralowiec Pustki, który bohaterka konsumuje. Pierwszy Koralowiec podnosi jej maksymalne zdrowie o 50%, a każdy leczy je o 20%. Kiedy Koralowiec jest konsumowany, zadaje ona 10% maksymalnego zdrowia jako obrażenia magiczne przeciwnikom w promieniu 2 heksów.

Darkin


Darkin

Postaci i koszty:

  • Aatrox - 5

Kiedy Aatrox lub trzymający Ostrze Darkina ginie, Ostrze przekazywane jest do najbliższego sojusznika dając mu 15% Wszechwampiryzmu i 400 Zdrowia. Jeżeli będzie wyposażony na czempionie przez 5 sekund, Aatrox odrodzi się.

Demacia


Demacia

Postaci i koszty:

  • Poppy - 1,
  • Kayle - 1,
  • Galio - 2,
  • Sona - 3,
  • Garen - 3,
  • Lux - 4,
  • Jarvan IV - 4.

Twoi najsilniejsi Demacianie stają się Elitą i otrzymują losowy Świetlisty Przedmiot (Radiant). Elita zyskuje także Pancerz i Odporność na obrażenia magiczne dla nich i pobliskich sojuszników, one jednak nie sumują się.

3 postacie: 1 członek Elity, +5 Pancerza, +5 Odporności na obrażenia magiczne,

5 postaci: 2 członków Elity, +15 Pancerza, +15 Odporności na obrażenia magiczne,

7 postaci: 3 członów Elity, +40 Pancerza, +40 Odporności na obrażenia magiczne,

9 postaci: 5 członków Elity, +85 Pancerza, +85 Odporności na obrażenia magiczne

Freljord


Freljord

Postaci i koszty:

  • Ashe - 2,
  • Lissandra - 3,
  • Sejuani - 4.

Po 8 sekundach, burza lodowa uderza w pole walki. Wrogowie tracą procent ich maksymalnego Zdrowia jako Obrażenia Nieuchronne i otrzymują osłabienia:

Oddzielony: Redukcja Pancerza.

Postrzępiony: Redukcja Odporności na obrażenia magiczne.

Pozbawiony Many: Zwiększa maksymalną Manę do następnego użycia.

2 postaci: 5% Zdrowia, wrogowie są Oddzieleni i Postrzępieni o 40% przez 10 sekund.

3 postaci: 10% Zdrowia, wrogowie są również Pozbawieni Many o 35%.

4 postaci: 15% zdrowia, wrogowie są też unieruchomieni przez 1,5 sekundy.

Ionia


Ionia

Postaci i koszty:

  • Jhin - 1,
  • Irelia - 1,
  • Zed - 2,
  • Sett - 2,
  • Karma - 3,
  • Yasuo - 4,
  • Shen, 4,
  • Ahri - 5.

Każdy Ionian ma unikalny bonus w swojej umiejętności.

Co 4 sekundy, kilku Ionianów przeobraża się w swoją duchową formę, otrzymując 20 Many i podwajając bonusy statystyk przez 4 sekundy.

3 postaci: 100% ioniańskiego bonusu, 1 duchowa forma,

6 postaci: 200% ioniańskiego bonusu, 2 duchowe formy,

9 postaci: 300% ioniańskiego bonusu, 3 duchowe formy.

Mieszkaniec Pustki


Mieszkaniec Pustki - Void

Postaci i koszty:

  • Malzahar - 1,
  • Chogath - 1,
  • Kassadin - 2,
  • Velkoz - 3,
  • Rek’sai - 3,
  • Kaisa - 4,
  • Bal’veth - 5.

Otrzymasz jajo pustki, które możesz postawić na planszy. Na początku rundy, wykluwa się z niego jeden z okropieństw Pustki i uderza pobliskich wrogów.

Każdy kolejny poziom pustki zwiększa Zdrowie i Moc Umiejętności okropieństwa o 25%.

3 postaci: Remora Pustki,

6 postaci: Herold Riftu,

8 postaci: Baron Nashor.

Noxus


Noxus

Postaci i koszty:

  • Samira - 1,
  • Cassiopeia - 1,
  • Swain- 2,
  • Kled - 2,
  • Katarina - 3,
  • Darius - 3,
  • Sion - 5.

Bohaterowie Noxusu otrzymują Zdrowie, Moc Umiejętności i Obrażenia od ataku. Wzrastają one o 10% dla każdego wroga, z którym się zmierzyliście lub który został pokonany.

3 postaci: 160 Zdrowia, 16 Mocy Umiejętności, 16% Obrażeń od ataku.

6 postaci: 280 Zdrowia, 28 Mocy Umiejętności, 28% Obrażeń od Ataku.

9 postaci: 450 Zdrowia, 45 Mocy Umiejętności, 45% Obrażeń od Ataku.

Piltover


Piltover

Postaci i koszty:

  • Orianna - 1,
  • Vi - 2,
  • Jayce - 3,
  • Ekko - 3,
  • Heimerdinger - 5.

Zdobywasz T-Hexa. Za każdym razem, gdy przegrasz walkę z graczem, T-Hexa zdobywa Doładowanie. Wygrywanie zamienia Doładowanie w Moc dla T-Hexa.

Możesz także sprzedać T-Hexa, jeśli ma jakąś Moc, resetując go i przemieniając go w złoto.

3 postaci: otrzymanie T-Hexa.

6 postaci: otrzymujesz dodatkowe złoto w każdej rundzie. Każda przegrana liczy się jak dwie przegrane (w kontekście T-Hexa).

Shurima


Shurima

Postaci i koszty:

  • Renekton - 1,
  • Cassiopeia - 1,
  • Taliyah - 2,
  • Akshan - 3,
  • Nasus - 4,
  • Azir - 4,
  • K’Sante - 5.

Co 4 sekundy, Shurimianie leczą się o 5% maksymalnego Zdrowia, dzięki Słonecznemu Dyskowi. Po 8 sekundach wybrani bohaterowie zostają Wyniesieni i otrzymują 25% maks. Zdrowia i 35% Szybkości ataku.

3 postaci: najsilniejszy Shurimianin zostaje Wyniesiony.

5 postaci: wszyscy Shurimianie zostają Wyniesieni.

7 postaci: wszyscy zostają dodatkowo wyniesieni na początku walki.

9 postaci: +50% do bonusu Wyniesienia.

Targon


Targon

Postaci i koszty:

  • Soraka - 1,
  • Taric - 3,
  • Aphelios - 4.

Leczenie i tarcze wszystkich jednostek są ulepszone.

2 postaci: 18% większe leczenie i tarcze.

3 postaci: 30% większe leczenie i tarcze.

4 postaci: 50% większe leczenie i tarcze.

Wędrowiec


Wędrowiec

Postaci i koszty:

  • Ryze - 5.

Zaklęcia Ryze’a zmieniają się w zależności od tego na jaki Portal do Regionu gracze zagłosowali na początku gry.

Wyspy Cienia


Wyspy Cienia - Shadow Isles

Postaci i koszty:

  • Viego - 1,
  • Maokai - 1,
  • Kalista - 3,
  • Gwen - 4,
  • Senna - 5.

Po zadaniu lub otrzymaniu obrażeń 8 razy, bohaterowie Wysp Cienia otrzymują Tarczę na 12 sekund i stają się Spektralni do końca bitwy. Spektralne jednostki zyskują Manę w każdej sekundzie.

2 postaci: Tarcza z 40% Zdrowia, 5 Many,

4 postaci: Tarcza z 70% Zdrowia, 10 Many,

6 postaci: Tarcza z 111% Zdrowia, 15 Many.

Yordlowie


Yordlowie - Yordle

Postaci i koszty:

  • Tristana - 1,
  • Poppy - 1,
  • Teemo - 2,
  • Kled - 2,
  • Heimerdinger - 5.

Twoje jednostki zyskują 10% Szybkości ataku na każdy poziom gwiazdek.

Jeśli masz 3-gwiazdkowego bohatera, Twój Yordl może stać się 4-gwiazdkowy, co daje ich umiejętności zwariowaną aktualizację!

3 postaci: twój najsilniejszy 3-gwizadkowy bohater,

5 postaci: dwóch 3-gwiazdkowych bohaterów.

Zaun


Zaun

Postaci i koszty:

  • Warwick - 1,
  • Jinx - 2,
  • Ekko - 3,
  • Zeri - 4,
  • Urgot - 4.

Bohaterowie Zaun tworzą losowe chemtemowe modyfikacje, które tylko oni mogą używać.

Czempion może być zmodyfikowany tylko raz i modyfikacje mogą zostać usunięte, jedynie poprzez sprzedanie jednostki.

2 postaci: Zyskujesz 1 chem-modyfikacje.

4 postaci: Zyskujesz 2 chem-modyfikacje.

6 postaci: Zyskujesz 4 chem-modyfikacje i ich superdoładowanie.

Typy

Bastion


Bastion

Postaci i koszty:

  • Poppy - 1,
  • Maokai - 1,
  • Kassadin - 2,
  • Taric - 3,
  • Shen - 4,
  • K’Sante - 5.

Bohaterowie Bastionu zyskują Pancerz i Odporność na magię. Statystyki te są podniesione przez pierwsze 10 sekund bitwy o 100%.

2 postaci: +20 Pancerza, +20 Odporności na magię,

4 postaci: +50 Pancerza, +50 Odporności na magię,

6 postaci: +100 Pancerza, +100 Odporności na magię,

8 postaci: +225 Pancerza, +225 Odporności na magię.

Czarodziej


Sorcerer

Postaci i koszty:

  • Orianna - 1,
  • Malzahar - 1,
  • Swain - 2,
  • Velkoz - 3,
  • Taric - 3,
  • Lux - 4,
  • Ahri - 5.

Czarodzieje otrzymują bonus do Mocy umiejętności.

Kiedy wróg umrze po zadaniu obrażeń przez Czarodzieja, zadają oni obrażenia innemu przeciwnikowi w wysokości procenta maks. Zdrowia wroga, którego właśnie zabili.

2 postaci: 25 Mocy umiejętności, 10% maks. Zdrowia,

4 postaci: 50 Mocy umiejętności, 15% maks. Zdrowia,

6 postaci: 85 Mocy umiejętności, 15% maks. Zdrowia,

8 postaci: 125 Mocy umiejętności, 20% maks. Zdrowia zadawanych dwóm przeciwnikom.

Geniusz strategiczny


Geniusz Strategiczny - Strategist

Postaci i koszty:

  • Swain - 2,
  • Teemo - 2,
  • Jarvan IV - 4,
  • Azir - 4.

Na początku bitwy sojusznicy w pierwszych 2 rzędach otrzymują tarczę na 15 sekund. Sojusznicy w dwóch ostatnich rzędach zyskują Moc umiejętności.

2 postaci: 200 Tarczy, 20 Mocy umiejętności,

3 postaci: 350 Tarczy, 30 Mocy umiejętności,

4 postaci: 500 Tarczy, 45 Mocy umiejętności,

5 postaci: 700 Tarczy, 60 Mocy umiejętności.

Moloch


Moloch - Juggernaut

Postaci i koszty:

  • Warwick - 2,
  • Sett - 2,
  • Garen - 3,
  • Darius - 3,
  • Nasus - 4,
  • Aatrox - 5.

Molochy otrzymują mniejsze obrażenia, w miarę jak tracą Zdrowie.

2 postaci: 10% do 20% redukcji obrażeń,

4 postaci: 20% do 35% redukcji obrażeń,

6 postaci: 30% do 50% redukcji obrażeń.

Multiczarownik


Multiczarownik - Multicaster

Postaci i koszty:

  • Teemo - 2,
  • Taliyah - 2,
  • Velkoz - 3,
  • Sona - 3.

Multiczarownicy rzucają swoje zaklęcie kilka razy. Dodatkowe rzucenie ma o 50% zmniejszoną efektywność.

2 postaci: 1 dodatkowe rzucenie zaklęcia,

4 postaci: 2 dodatkowe rzucenia zaklęcia.

Odkupicielka


Odkupicielka - Redeemer

Postaci i koszty:

  • Senna - 5.

Zawsze kiedy sojusznik otrzymuje tarczę, Senna dodaje mu 8% sumującej się Szybkości ataku na resztę bitwy.

Osiłek


Osiłek - Bruiser

Postaci i koszty:

  • Renekton - 1,
  • Chogath - 1,
  • Vi - 2,
  • Rek’sai - 3,
  • Sejuani - 4,
  • Sion - 5.

Twoje jednostki zyskują 100 Zdrowia. Osiłki otrzymują dodatkowe maksymalne Zdrowie.

2 postaci: 15% maks. Zdrowia,

4 postaci: 40% maks. Zdrowia,

6 postaci: 80% maks. Zdrowia.

Pogromca


Pogromca - Slayer

Postaci i koszty:

  • Kayle - 1,
  • Zed - 2,
  • Kled - 2,
  • Gwen - 4,
  • Aatrox - 5.

Pogromcy otrzymują 15% Wszechwampiryzu.

Pogromcy zadają bonusowe obrażenia, podwojone jednostką poniżej 60% Zdrowia.

2 postaci: 5% bonusowych obrażeń,

3 postaci: 10% bonusowych obrażeń,

4 postaci: 20% bonusowych obrażeń,

5 postaci: 30% bonusowych obrażeń,

6 postaci: 40% bonusowych obrażeń.

Pretendent


Pretendent - Challenger

Postaci i koszty:

  • Samira - 1,
  • Irelia - 1,
  • Warwick - 2,
  • Kalista - 3,
  • Kaisa - 4,
  • Yasuo - 4.

Pretendenci zyskują bonusową Szybkość ataku.

Kiedy ich cel umiera, Pretendenci przesuwają się szybko do kolejnego i podnoszą swój bonus Szybkości ataku o 50% przez 2,5 sekundy.

2 postaci: 30% Szybkości ataku,

4 postaci: 60% Szybkości ataku,

6 postaci: 90% Szybkości ataku,

8 postaci: 125% Szybkości ataku.

Snajper


Snajper - Deadeye

Postaci i koszty:

  • Jhin - 1,
  • Ashe - 2,
  • Akshan - 3,
  • Urgot - 4,
  • Aphelios - 4.

Wrodzone: +1 do dystansu ataku.

Co 3 sekundy, Snajperzy atakują wroga z największym procentem Zdrowia i zadają bonusowe obrażenia.

2 postaci: 20% obrażeń,

4 postaci: 55% obrażeń,

6 postaci: 120% obrażeń.

Spluwa


Spluwa - Gunner

Postaci i koszty:

  • Tristana - 1,
  • Jinx - 2,
  • Jayce - 3,
  • Zeri - 4,
  • Senna - 5.

Kiedy bohaterowie Spluwy atakują, zyskują bonusowe Obrażenia od ataku, do 8 ładunków.

2 postaci: 5% Obrażeń od ataku za ładunek,

4 postaci: 12% Obrażeń od ataku za ładunek,

6 postaci: 20% Obrażeń od ataku za ładunek.

Technogeniusz


Technogeniusz - Technogenius

Postaci i koszty:

  • Heimerdinger - 5.

Otrzymaj Strzelającą Wieżę, którą możesz postawić na planszy oraz ulepszyć 3 razy. Ulepszenia pojawią się w Twoim sklepie za 6 złota. Wieża ma takie same statystyki Szybkości ataku i Mocy umiejętności jak Heimerdinger.

Wzywający


Wzywający - Invoker

Postaci i koszty:

  • Cassiopeia - 1,
  • Soraka - 2,
  • Galio - 2,
  • Lissandra - 3,
  • Karma - 3,
  • Shen - 4,
  • Ryze - 5.

Co 3 sekundy, Twoje jednostki zyskują Manę.

2 postaci: 5 Many,

4 postaci: Dodatkowe 15 Many dla Wzywających,

6 postaci: 20 Many dla wszystkich, dodatkowe 15 dla Wzywających.

Zbir


Zbir - Rogue

Postaci i koszty:

  • Viego - 1,
  • Zed - 2,
  • Katarina - 3,
  • Ekko - 3.

2 postaci: Kiedy Zdrowie Zbira spadnie poniżej 50%, stają się oni nieuchwytni i natychmiastowo przesuwają się do innego wroga na obszarze 4 heksów faworyzując tylną linię przeciwnika,

4 postaci: Dodatkowe, pierwszy atak Zbira na wroga, powoduje jego krwawienie za 30% jego maks. Zdrowia jako obrażenia magiczne przez 5 sekund.

Uff, trochę tego jest! Mam nadzieję, że to krótkie/niekrótkie podsumowanie Wam się przyda i pomoże Wam lepiej zrozumieć rozpoczynający się sezon.

Jeżeli jeszcze nie wiecie o co dokładnie chodzi w Runeterrze Wykutej na Nowo, koniecznie zajrzyjcie do TEGO ARTYKUŁU.

Do zobaczenia!

Źródła: Twitter TFT Polska, tftactics.gg, teamfighttactics.leagueoflegends.com.

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋