Overwatch 2 to popularna strzelanka od Blizzard Entertainment, która jednak boryka się z pewnymi problemami i krytyką, zwłaszcza od kiedy przeszła w model free-to-play.
Deweloperzy niezmiennie starają się to naprawić wydając to lepsze czy gorsze aktualizacje. Tym razem przyszła pora na update “matrycy ochronnej” czyli naszego ogólnego zadowolenia z rozgrywki z innymi - zarówno obcymi, jak i znajomymi.
Rywalizacja ze znajomymi
Możecie znać sytuację, kiedy jedna bądź kilka osób z drużyny mają wysokie rangi, a reszta grupy niskie. Dotychczas w Overwatch 2 taki zespół nie mógł rozgrywać razem rywalizacji.
Od Sezonu 10. pojawi się tzw. “szeroka grupa”. Będzie ona przypisywana następującym konfiguracjom:
- każda grupa z graczami o randze diamentowej lub niższej, których dzieli więcej niż pięć dywizji umiejętności,
- grupy, w których gracze z rangą mistrza są od siebie oddaleni o więcej niż trzy dywizje umiejętności,
- wszystkie grupy, w których znajdują się arcymistrzowie lub czempioni.
![](/uploads/articles/53281245de0dbb9e667ddf292bbcbf2b5f21baa116bae58980116d97df5e1bd9.jpg)
Infografika z zasadami, kedy występuje szeroka grupa.
Musicie jednak liczyć się z pewnymi ograniczeniami grając szeroką grupą. Czas oczekiwania na mecz będzie dłuższy, gdyż system będzie starał się Was dopasować do innej zbliżonej szerokiej grupy. Czasem możecie i tak trafić na grupę, w której niektórzy gracze będą mocno odbiegali umiejętnościami od Was.
Na końcu meczu pojawi się nowy modyfikator postępu. Osoby o niskich rangach mogą, dzięki niemu nie zobaczyć aż takiego progresu w swojej randze. Ma to zapobiec sytuacji, w której najlepsi gracze przyspieszają awanse znajomych.
Kary za opuszczanie meczów
To chyba jedna z gorszych sytuacji, kiedy Wasz zespół przegrywa, bo ktoś sobie po prostu wyszedł.
Od Sezonu 10. gracze będą mogli zostać zawieszeni w rywalizacji, jeśli opuszczają mecz w jakimkolwiek trybie. Kary zaczynają się od 15 minut, ale szybko rosną jeśli taka sytuacja często się powtarza.
Jeśli gracz opuści 10 meczów Rywalizacji w sezonie, zostanie całkowicie zbanowany na resztę jego trwania. Do opuszczania liczy się zarówno celowe wychodzenie, jak i rozłączanie ze względu np. na słabą sieć.
![](/uploads/articles/39b3f6b1f7792be12a3b89d5d3fdfd01bd9675b638dba179b85ddb2c4ff8d0e1.jpg)
Rozpiska banów za ilości opuszczonych meczy
Ochrona streamerów
Dostępna stanie się funkcja ukrycia swojej nazwy dla wszystkich graczy. Jeśli ją uruchomicie, Wasz BattleTag będzie się wyświetlał jako jeden z kilkudziesięciu losowo wygenerowanych. Nazwa ta będzie wyświetlana w kliencie gry oraz dla wszystkich graczy w poczekalni.
Unikaj jako sojusznika
Kolejna nadchodząca funkcja, która umożliwi Wam zablokowanie parowania z pewnymi graczami podczas wyszukiwania meczu.
Dla większości graczy będzie możliwość wykluczenia 10 osób. Jeśli jednak macie rangę arcymistrz czy czempion będzie to 3 (ze względu na szukanie meczów). Osoby z wyższymi rangami wciąż mogą jednak spotykać osoby z mniejszym priorytetem ze swojej listy od czasu do czasu w grze.
No właśnie, bo swoją listę możecie uporządkować. Od graczy, z którymi zdecydowanie nie chcecie grać po takich, których przebolejecie.
![](/uploads/articles/762e4de7f34e7a25255549ce41e9aa45972d3efa171c3f8985d95baab56399ef.jpg)
System unikania jako sojusznik
Ograniczenie czatu
W Sezonie 10 na czatach tekstowych i głosowych zapanuje spokój. No, chyba.
Gracze, którzy zostaną ukarani za zakłócanie czatu lub nieuczciwą grę, spadną w poziomie chwały do 0 (nowi gracze zaczynają z poziomem 1). Wtedy ich możliwość uczestniczenia w czatach zostaje zablokowana. Aby ją odzyskać muszą z powrotem wspiąć się na poziom 1.
Usunięty zostanie także dostęp do kanałów drużynowych i meczowych widzów, którzy oglądają mecze innych.
Inne funkcje
- Łatwiejsze zgłaszanie graczy - interfejs, który umożliwi proste zgłoszenie przeszkadzającego gracza w trakcie gry.
- Ankiety - losowo wybrani po zakończeniu rozgrywki gracze otrzymają ankiety, gdzie mogą się wypowiedzieć nie tylko na temat zachowań innych, ale i swojej opinii o trybach itp.
Co sądzicie o tych zmianach? Czy wpłyną one na Waszą rozgrywkę w Overwatch 2?
Do zobaczenia w Overwatch!