Overwatch 2: aktualizacja Matrycy Obronnej w Sezonie 10 | Szerokie grupy | Unikanie jako sojusznika | Bany za opuszczanie meczów

Miniatura Overwatch 2: aktualizacja Matrycy Obronnej w Sezonie 10 | Szerokie grupy | Unikanie jako sojusznika | Bany za opuszczanie meczów Overwatch 2: aktualizacja Matrycy Obronnej w Sezonie 10 | Szerokie grupy | Unikanie jako sojusznika | Bany za opuszczanie meczów

Overwatch 2 to popularna strzelanka od Blizzard Entertainment, która jednak boryka się z pewnymi problemami i krytyką, zwłaszcza od kiedy przeszła w model free-to-play.

Deweloperzy niezmiennie starają się to naprawić wydając to lepsze czy gorsze aktualizacje. Tym razem przyszła pora na update “matrycy ochronnej” czyli naszego ogólnego zadowolenia z rozgrywki z innymi - zarówno obcymi, jak i znajomymi.

Rywalizacja ze znajomymi

Możecie znać sytuację, kiedy jedna bądź kilka osób z drużyny mają wysokie rangi, a reszta grupy niskie. Dotychczas w Overwatch 2 taki zespół nie mógł rozgrywać razem rywalizacji.

Od Sezonu 10. pojawi się tzw. “szeroka grupa”. Będzie ona przypisywana następującym konfiguracjom:

  • każda grupa z graczami o randze diamentowej lub niższej, których dzieli więcej niż pięć dywizji umiejętności,
  • grupy, w których gracze z rangą mistrza są od siebie oddaleni o więcej niż trzy dywizje umiejętności,
  • wszystkie grupy, w których znajdują się arcymistrzowie lub czempioni.

Infografika z zasadami, kedy występuje szeroka grupa.

Musicie jednak liczyć się z pewnymi ograniczeniami grając szeroką grupą. Czas oczekiwania na mecz będzie dłuższy, gdyż system będzie starał się Was dopasować do innej zbliżonej szerokiej grupy. Czasem możecie i tak trafić na grupę, w której niektórzy gracze będą mocno odbiegali umiejętnościami od Was.

Na końcu meczu pojawi się nowy modyfikator postępu. Osoby o niskich rangach mogą, dzięki niemu nie zobaczyć aż takiego progresu w swojej randze. Ma to zapobiec sytuacji, w której najlepsi gracze przyspieszają awanse znajomych.

Kary za opuszczanie meczów

To chyba jedna z gorszych sytuacji, kiedy Wasz zespół przegrywa, bo ktoś sobie po prostu wyszedł.

Od Sezonu 10. gracze będą mogli zostać zawieszeni w rywalizacji, jeśli opuszczają mecz w jakimkolwiek trybie. Kary zaczynają się od 15 minut, ale szybko rosną jeśli taka sytuacja często się powtarza.

Jeśli gracz opuści 10 meczów Rywalizacji w sezonie, zostanie całkowicie zbanowany na resztę jego trwania. Do opuszczania liczy się zarówno celowe wychodzenie, jak i rozłączanie ze względu np. na słabą sieć.


Rozpiska banów za ilości opuszczonych meczy

Ochrona streamerów

Dostępna stanie się funkcja ukrycia swojej nazwy dla wszystkich graczy. Jeśli ją uruchomicie, Wasz BattleTag będzie się wyświetlał jako jeden z kilkudziesięciu losowo wygenerowanych. Nazwa ta będzie wyświetlana w kliencie gry oraz dla wszystkich graczy w poczekalni.

Unikaj jako sojusznika

Kolejna nadchodząca funkcja, która umożliwi Wam zablokowanie parowania z pewnymi graczami podczas wyszukiwania meczu.

Dla większości graczy będzie możliwość wykluczenia 10 osób. Jeśli jednak macie rangę arcymistrz czy czempion będzie to 3 (ze względu na szukanie meczów). Osoby z wyższymi rangami wciąż mogą jednak spotykać osoby z mniejszym priorytetem ze swojej listy od czasu do czasu w grze.

No właśnie, bo swoją listę możecie uporządkować. Od graczy, z którymi zdecydowanie nie chcecie grać po takich, których przebolejecie.


System unikania jako sojusznik

Ograniczenie czatu

W Sezonie 10 na czatach tekstowych i głosowych zapanuje spokój. No, chyba.

Gracze, którzy zostaną ukarani za zakłócanie czatu lub nieuczciwą grę, spadną w poziomie chwały do 0 (nowi gracze zaczynają z poziomem 1). Wtedy ich możliwość uczestniczenia w czatach zostaje zablokowana. Aby ją odzyskać muszą z powrotem wspiąć się na poziom 1.

Usunięty zostanie także dostęp do kanałów drużynowych i meczowych widzów, którzy oglądają mecze innych.

Inne funkcje

  • Łatwiejsze zgłaszanie graczy - interfejs, który umożliwi proste zgłoszenie przeszkadzającego gracza w trakcie gry.
  • Ankiety - losowo wybrani po zakończeniu rozgrywki gracze otrzymają ankiety, gdzie mogą się wypowiedzieć nie tylko na temat zachowań innych, ale i swojej opinii o trybach itp.

Co sądzicie o tych zmianach? Czy wpłyną one na Waszą rozgrywkę w Overwatch 2?

Do zobaczenia w Overwatch!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋