Overwatch 2: nowa postać Życiodawca - umiejętności i kontrowersje

Miniatura Overwatch 2: nowa postać Życiodawca - umiejętności i kontrowersje Overwatch 2: nowa postać Życiodawca - umiejętności i kontrowersje

Sezon 4 w grze Overwatch 2 wprowadził nowego bohatera, a wraz z nim wiele zamieszania. Życiodawca (ang. Lifeweaver) jest obecnie dostępny jedynie w Battle Passie.

Najpierw, przypomnimy sobie, jakie umiejętności pierwotnie posiada Życiodawca i skąd te kontrowersje.

  • Pierwszy atak podstawowy (1): Leczący Rozkwit - Przytrzymaj, aby naładować leczniczy impuls. Puść, aby uleczyć wybranego sojusznika.
  • Drugi atak podstawowy (2): Salwa Cierni - Szybko wystrzeliwujesz rozrzut pocisków.
  • Platforma płatkowa (PPM) - Rzucasz platformę, która sprężynuje po nadepnięciu.
  • Ożywczy Pęd (Lewy Shift) - Pędzisz w kierunku, w którym się poruszasz i nieznacznie się leczysz.
  • Pomocna dłoń (E) - Przyciągasz sojusznika do swojej lokalizacji, chroniąc go podczas przemieszczania się.
  • Drzewo Życia (Q) - Umieszczasz drzewo, które natychmiast leczy sprzymierzeńców po wykiełkowaniu i kontynuuje leczenie, co jakiś czas póki żyje.
  • Prezent Pożegnalny (pasywka) - po śmierci upuszczasz prezent, który leczy pierwszą osobę, która go podniesie.

Jak widać, jest to dosyć pokaźny zestaw umiejętności. Jeżeli nie jesteście zaznajomieni, większość bohaterów ma jedną główną umiejętność i jedną wspierającą oraz ulta. Tutaj mamy aż dwa, całkiem potężne ataki podstawowe oraz dwie znaczące umiejętności - Platformę Płatkową i Ożywczy Pęd. Ult również wydaje się być dosyć mocny.

Co prawda, jego obroną może być fakt, że skille te nie są łatwe do spożytkowania w meczu i mogą sprawiać pewne komplikacje, albo nawet przeszkadzać sojusznikom.


Concept Art Platformy płatkowej

Dla nowicjuszy czy zaawansowanych?

Liczba zwycięstw Życiodawcy rośnie szybciej niż innych bohaterów po ich debiutach. Co ciekawe, znacznie lepiej radzą sobie z nim gracze o niskim poziomie umiejętności.

Czyżby spowolnienia podczas ładowania leczenia bardziej dawało w kość zaawansowanym użytkownikom? A może automatyczne celowanie leczenia bardziej sprzyja nowicjuszom?

Życiodawca to złożona postać i potrafi odcisnąć prawdziwe piętno na rozgrywce.

Problemy

Nie obyło się bez pewnej krytyki. Zbalansowanie takiego bahatera jest trudne zaraz po premierze. Niektórzy narzekają, że sterowanie nim bywa toporne, a zmiana broni z zadającej obrażenia na leczącą oraz alternatywny tryb Platformy Płatkowej są najczęściej wymieniane w tym temacie, choć to nie pierwszy czempion w takim stylu.

Kontekst

Co przyświecało, więc Twórcom tworząc Życiodawcę? Chcieli oni stworzyć bohatera wsparcia, który będzie głównie leczył, nie musiał ciągle celować i będzie wykonywał transformacje na polu bitwy. We wczesnych fazach tworzenia jego broń działała znacznie mniej efektywnie, dlatego też wprowadzono zmianę w tej kwestii. Kolejne poprawki poskutkowały obecną Salwą Cierni. Projektanci przyznają, że skupili się na konkretnym stylu rozgrywki Życiodawcy i nie wzięli pod uwagę odpowiedniego dostosowania jego sterowania do późniejszych zmian.


Leczący Rozkwit w pełnym naładowaniu

Zmiany

Dlatego też w tym tygodniu możemy spodziewać się drobnych (lub niekoniecznie, zależy jak ocenicie) zmian jego sterowania. Docelowo ma ono wyglądać tak:

  • Salwa Cierni zostanie przeniesiona do alternatywnego ataku.
  • Platforma Płatkowa zostanie przeniesiona do zdolności 1.
  • Ożywczy Pęd aktywowany będzie przez podwójny skok.
  • Platforma Płatkowa będzie mogła zostać anulowana ponownym wciśnięciem przycisku.
  • Pasywne przeładowanie zostanie spowolnione dla broni, z której Życiodawca akurat nie korzysta.

Gracze cały czas będą mogli wybrać oryginalny schemat sterowania, jeśli go wolą.

Pojawią się, także zmiany w jego umiejętnościach:

  • Spowolniony efekt leczenia będzie aktywowany tylko po krótkim czasie od naładowania. W tej chwili testowany jest czas 1 sekundy. Spowolnienie zostało pierwotnie zaprojektowane, by zniechęcać graczy do ciągłego trzymania gotowego ładunku leczenia, jednak w obecnej formie jest nieco zbyt rygorystyczne.
  • Drzewo Życia otrzyma wzmocnienie leczenia i będzie skuteczniej leczyć przy każdym impulsie.
  • Prezent Pożegnalny zostanie usunięty.

Zmiany te mają go trochę uprościć i sprawić, że będzie łatwiejszy w zrozumieniu i wykorzystaniu i wynieść go na znacznie lepszą pozycję.

Filozofia

Twórcy zaznaczają, że Życiodawca jest raczej unikalnym bohaterem i odstępstem od sposobu tworzenia postaci w Overwatch. W przeszłości te umiejętności trafiłyby do kilku różnych czempionów. Tak powstali Genji i Hanzo. Jednakże postać ta jest bardzo złożona, a sama nauka gry bohaterem może dostarczyć dużo rozrywki. Istnieje szeroki wachlarz działań, które może podjąć w meczu. Wielu graczy wyraziło podekscytowanie zestawem zdolności bohatera. Chociaż nie każdy nowy bohater Overwatch będzie tak złożony, projektanci uważają, że podobne postacie znajdą się w grze w przyszłości.


Jak powstali Genji i Hanzo?

Twórcy nie zmieniają całkiem filozofii, jeśli chodzi o balans bohaterów. Myślą jednak, że Życiodawca i Ramattra mieli nieco słabszy start, niż by chcieli. Zdają sobie sprawę, że zwycięstwa postaci będą rosły po jego premierze, jednak chcą, by rozgrywka nowym bohaterem była ekscytująca od samego początku. Ich celem jest, aby nowe postacie były zbalansowane już na premierę – nie były ani za mocne, ani za słabe. Gdy nie uda się tego osiągnąć, będą dokonywać poprawek na podstawie naszych opinii i danych, które otrzymają.

Podoba Wam się Życiodawca? Koniecznie wypróbujcie go na arenie treningowej! Ja uważam, że strzelanie, czy leczenie jest całkiem silne i satysfakcjonujące, jednak fakt - zmienianie broni nieco irytuje. Poziom obrażeń bardziej przypomina mi damage supporta. Zobaczymy, jak wpłyną na niego aktualizacje.

Widzimy się przy kolejnach wieściach z sezonu 4 Overwatch! Do zobaczenia!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋