Diablo IV: przewodnik po Wampiryzmie w Sezonie Krwi

Miniatura Diablo IV: przewodnik po Wampiryzmie w Sezonie Krwi Diablo IV: przewodnik po Wampiryzmie w Sezonie Krwi

Już jakiś czas temu zapowiadaliśmy Wam drugi sezon w Diablo IV, a mianowicie Sezon Krwi. Wydaje się, jakby to było wieki temu, ale, cóż, deweloperzy wzięli się za jego promocję dość wcześnie.

Sezon Krwi rozpocznie się dopiero 17 października, a więc macie jeszcze trochę czasu, aby się do niego przygotować. Wraz z jego premierą, Diablo IV zostanie wydane na Steam, o czym możecie przeczytać TUTAJ.

Sezon Krwi wprowadzi sporo - poza nowymi bossami, wydarzeniem sezonowym, nowymi zadaniami czy karnetem bojowym, także całą potężną aktualizację, która wiele zmieni.

Dziś jednak skupimy się na umiejętności Wampiryzmu, czyli ważnym elemencie rozgrywki w Sezonie Krwi, o którym niedawno Twórcy zdradzili nieco więcej.

Przejdźmy do rzeczy!

Wampiryzm

Okazuje się, że najlepszą bronią na krwiożercze wampiry jest ich własna! Aby pokonać Mrocznego Mistrza, musicie zdobyć ich nieokiełznane moce Wampiryzmu.

Niegdyś praktyki te były zakazane, ale teraz nie mamy wyjścia - musimy uratować Sanktuarium.

Jak wiemy, wampiry potrzebują krwi, której my też będziemy potrzebować, aby obudzić specjalne zdolności. Zyskamy ją z zabitych wrogów, a wykorzystamy w zakładce mocy Wampiryzmu w menu postaci. Tam możecie odblokować losową moc albo ulepszyć posiadaną.

Moce Wampiryzmu odblokujecie też, wykonując zadania sezonowe oraz biorąc udział w wydarzeniu Krwawe Żniwa.


Tu zobaczycie, ile dana moc wymaga paktów.

I zakładce mocy zwiększycie siłę posiadanych już mocy. Maksymalnie możecie rozwijać ją do poziomu 3. Jednocześnie możecie mieć wyposażonych 5 mocy. Każda wymaga od 1 do 3 rodzajów paktów w różnej ilości.

Pancerze paktu

Istnieją 3 rodzaje paktów: Zajadłość, Boskość i Wieczność.

Podczas Sezonu Krwi, pancerze z paktami będą wypadać z przeciwników. Pakty są niezbędne do aktywacji wyposażonych mocy, dlatego upewnicie się, że założone elementy są kompatybilne z Waszymi mocami i ich kosztem.


Pakty oznaczone na rękawicach

Personalizowane pakty

Może się zdarzyć, że nie znajdziecie zbroi, która będzie zarazem odpowiadała pożądanym mocom.

Na pomoc przyjdą Wam wtedy słudzy Mrocznego Mistrza, którzy wytworzyli dwa rodzaje przedmiotów: samodzielne pakty i oczyszczający kwas.

Samodzielne pakty pozwalają na dodanie określonego paktu do wybranego przedmiotu, chyba że item ma już maksymalną liczbę paktów (5).

Oczyszczający kas pozwala na usunięcie paktu z przedmiotu.


Wygląd samodzielnych paktów i kwasu

Jak zdobyć samodzielne pakty i oczyszczający kwas? Możecie odebrać je Poszukiwaczom Krwi (wampirom), otrzymać poprzez Krwawe Żniwa, postępy sezonowe, nową serię zadań, a nawet znaleźć je w wystawnych trumnach.

Nie jesteście skazani na poszukiwanie idealnego dla Was pancerza!

Moce Wampiryzmu

W Sezonie Krwi dostępnych będzie 22 moce Wampiryzmu. Każda klasa może wyposażyć dowolną moc. Możecie skupić się jeden rodzaj paktu lub użyć kilku.

Przy każdej umiejętności wypatrujcie wyrażenia Wampiryczna Klątwa, gdyż daje ona dodatkowy bonus.

  • Wampiryczna Klątwa: po zabiciu wroga dotkniętego Wampiryczną Klątwą gracz przejmuje jego duszę. Kiedy gracz używa umiejętności Defensywnej, Makabry lub Zwinności, uwalnia spętane dusze, a te atakują pobliskich wrogów. Można mieć maksymalnie 8 dusz naraz.

Wampirze moce dzielą się na pomniejsze i większe.

Pomniejsze wymagają od 1 do 3 paktów. Występuje wśród nich prawie każda konfiguracja paktów Boskości, Zajadłości i Wieczności. Na przykład:

  • Wiedźmie Kły (2 pakty boskości): Przyzywania, kompani, sługi i nietoperze chowańce zadają wrogom o ograniczonej kontroli obrażenia zwiększone o 52%. Szczęśliwy traf: przyzywania, kompani, sługi i nietoperze chowańce mają do 30% szans na nałożenie Wampirycznej Klątwy, gdy trafiają wrogów.
  • Groza (1 pakt zajadłości, 1 pakt boskości, 1 pakt wieczności): Przy trafieniu gracz ma 14% szans na wystraszenie pobliskich wrogów i spowolnienie ich o 80% na 2 sek. Ta umiejętność gwarantuje trafienie krytyczne wystraszonych wrogów.

Większe moce Wampiryzmu wymagają 6 paktów każda. Przykłady:

  • Przeklęty Dotyk (6 paktów boskości): Szczęśliwy Traf: gracz ma maksymalnie 44% szans na rzucenie Wampirycznej Klątwy na wrogów. Wrogowie mają 15% szans na rozprzestrzenienie klątwy na innych otaczających gracza wrogów. Przeklęte dusze zadają obrażenia zwiększone o 200%.
  • Strumienie Żył (2 pakty zajadłości, 2 pakty boskości, 2 pakty wieczności): Gracz zadaje obrażenia z upływem czasu zwiększone o 60% wrogom, którzy się poruszają lub są dotknięci Wampiryczną Klątwą.

Pamiętajcie, że wymagane pakty sumują się. Czyli jeżeli wybierzecie umiejętność, która potrzebuje 2 paktów zajadłości, a następnie kolejną, która wymaga 1, potrzebujecie w sumie 3 paktów zajadłości w swoim pancerzu.


Postać używająca wampirzej mocy

To tyle o Wampiryzmie. Może wydawać się on skomplikowany, ale trochę matematyki i na pewno ogarniecie, a zabijanie Poszukiwaczy Krwi będzie szło Wam jak z płatka!

Jak wspomniałam Sezon Krwi wprowadza sporo nowości i zmian, więc wyczekujcie jeszcze więcej artykuł z nim w roli głównej!

Do zobaczenia w Sanktuarium!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋