UEFN dla Fortnite

Miniatura UEFN dla Fortnite UEFN dla Fortnite

UEFN to nowa aplikacja dla PC, która umożliwia projektowanie, tworzenie i publikowanie gier i doświadczeń bezpośrednio w Fortnite, wykorzystując narzędzia Unreal Engine 5. Dzięki temu twórcy mają do dyspozycji wiele potężnych narzędzi, takich jak niestandardowe importowanie zasobów, modelowanie, różne materiały i efekty specjalne. Pozwala na tworzenie niestandardowych treści dla milionów graczy. UEFN działa obok istniejącego narzędzia kreatywnego w Fortnite, a zespoły twórców mogą współpracować na PC i konsoli, aby rozwijać i testować wyspy w czasie rzeczywistym.

Modele można importować

Verse

UEFN zawiera również nowy język programowania o nazwie Verse, który oferuje potężne możliwości dostosowania, takie jak manipulowanie lub łączenie urządzeń oraz łatwe tworzenie nowej logiki gry. W przeciwieństwie do narzędzi kreatywnych Fortnite, UEFN to wyłącznie edytor na PC, umożliwiający styl pracy w 3D z narzędziami kreatywnymi ("urządzeniami") dostępnymi w Fortnite Creative. Dzięki temu deweloperzy mają dostęp do różnych narzędzi i przepływów pracy z edytora na PC, z wieloma podobieństwami do tych używanych przez deweloperów Epic Games.

Ilość opcji jest ogromna

UEFN a Unreal Engine 5

UEFN został zaprojektowany do tworzenia doświadczeń w Fortnite. Oznacza to, że każde doświadczenie, które stworzysz, może być opublikowane w ekosystemie Fortnite, docierając do wbudowanej publiczności w milionach. Aby to osiągnąć, UEFN łączy dotychczas dostępne narzędzia twórcze z silnikiem Unreal. Umożliwia twórcom rozwijanie treści dla Fortnite przy użyciu znajomego interfejsu. Beta UEFN zapewnia twórcom wczesną wersję UEFN. Twórcy Unreal Engine znajdą wiele znajomych narzędzi i procesów roboczych, a także kilka kluczowych różnic i ograniczeń, których nie ma w Unreal Engine. Na przykład, w przeciwieństwie do Unreal Engine, UEFN używa narzędzi twórczych z Fortnite Creative, znanych jako „urządzenia”, jako głównych bloków budowlanych do tworzenia mechaniki gry, a te urządzenia można używać w tandemie z nowym językiem programowania o nazwie Verse. UEFN będzie nadal ewoluować w trakcie bety, aby dodać więcej funkcjonalności, z którymi twórcy są zaznajomieni z Unreal Edytora, dać twórcom kontrolę nad jeszcze większą liczbą aspektów ich doświadczeń w Fortnite oraz rozszerzyć możliwości interfejsu API i frameworka Verse. Poniżej prezentacja twórców

Jakub "TheKubus" Wolnik

Życie jest za krótkie, aby nie wybierać zabawnych opcji dialogowych. Kraina grzybów otworzyła moje trzecie oko. Lubię placki oraz gry.