Opis Patcha 13.8 w League of Legends

Miniatura Opis Patcha 13.8 w League of Legends Opis Patcha 13.8 w League of Legends

Od 18 kwietnia 2023 wchodzi nowy patch do League of Legends, który przede wszystkim przygotowuje grę na mistrzostwa MSI. Twórcy chcą nieco zamieszać w wyborach postaci uczestników, dlatego ulepszają rzadziej wybieranych bohaterów i debuffują tych lepszych. Często zdarza się, że w turniejach dominuje jeden zestaw czempionów, więc może to wprowadzić lekki zamęt! Update wpłynie na nas wszystkich, dlatego sprawdźmy, jakie główne zmiany wprowadzi.


Skrót Patcha 13.8

Wzmocnienia

Kog’Maw

Postać ta nie cieszy się dużym powodzeniem na bocie. Jest niemobilny i głównie polega na używaniu jednej umiejętności. Dlatego Twórcy zdecydowali się dodać pewne ulepszenia.

Umiejętność bierna - Ichtiańska Niespodzianka

  • Biegnij Kog, biegnij!: Kog’Maw teraz przenika przez jednostki, gdy jego umiejętność bierna jest aktywna.
  • Obrażenia nieuchronne: 125-550 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 140-650 pkt. (zależnie od poziomu).

Q - Żrąca plwocina: Czas odnowienia: 8 sek. ⇒ 7 sek.

E - Szlam Pustki:

  • Koszt many: 60/70/80/90/100 pkt. ⇒ 40/55/70/85/100 pkt.
  • Spowolnienie: 20/28/36/44/52% ⇒ 30/35/40/45/50%.

Kha’zix

Zwiększono wzmocnienie z poprzedniego patcha, które miało nieco zniwelować negatywny efekt jego pasywki na niego samego.

Q - Zakosztuj ich strachu: Obrażenia fizyczne: 60/85/110/135/160 pkt. (+115% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 70/95/120/145/170 pkt. (+115% dodatkowych obrażeń od ataku).

Janna

Wzmocnienie umiejętności ma dać jej większą agresywność na linii i ułatwić używanie tarczy.

W - Zefir: Obrażenia magiczne: 70/100/130/160/190 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 80/110/140/170/200 pkt. (+60% mocy umiejętności)

E - Oko Cyklonu: Czas trwania utraty tarczy: 1,25 sek. ⇒ 2,5 sek.

Leona

Leona zostaje wzmocniona dla większej różnorodności na dolnej alei, aby nie była tak łatwo przyćmiewana innymi inicjującymi supportami.

W - Zaćmienie:

  • Dodatkowy pancerz: 15/20/25/30/35 pkt. (+20% dodatkowego pancerza) ⇒ 20/25/30/35/40 pkt. (+20% dodatkowego pancerza)
  • Premia do odporności na magię: 15/20/25/30/35 pkt. (+20% dodatkowej odporności na magię) ⇒ 20/25/30/35/40 pkt. (+20% dodatkowej odporności na magię)
  • Obrażenia magiczne: 45/80/115/150/185 pkt. (+40% mocy umiejętności) ⇒ 55/90/125/160/195 pkt. (+40% mocy umiejętności)

Lillia

Jej czyszczenie dżungli ma być bezpieczniejsze i szybsze. Przedmioty z mocą umiejętności mają teraz większy wpływ na jej leczenie podczas walk.

Pasywka - Wypełniony Snami Kostur

  • Maksymalne obrażenia przeciwko potworom: 50-150 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 70-150 pkt. (zależnie od poziomu) (Uwaga: oznacza to do 40% więcej obrażeń na 1. poziomie przeciwko potworom z ponad 1328 pkt. zdrowia, zmniejszającymi się do 0%, więcej przy mniej niż 949 pkt. zdrowia. Brzytwodziób ma 1100 pkt., podczas gdy Czerwony Krzewogrzbiet, Niebieski Strażnik, Ponurnik, Skalniak i Wilk wszystkie przekraczają maksymalny próg zdrowia).
  • Leczenie przeciwko potworom: 24-75 pkt. (zależnie od poziomu) (+5,4% mocy umiejętności) ⇒ 39-54 pkt. (zależnie od poziomu) (+15% mocy umiejętności).
  • Leczenie przeciwko bohaterom: 6-120 pkt. (zależnie od poziomu) (+18% mocy umiejętności) ⇒ 6-90 pkt. (zależnie od poziomu) (+30% mocy umiejętności).

Poppy

Poppy została wzmocniona, aby lepiej dorównywała postaciom na swojej linii.

Q - Uderzenie młotem: Obrażenia od zdrowia celu: 8% ⇒ 9%

W - Niezłomna postawa: Dodatkowy pancerz i odporność na magię: 10% ⇒12% (Uwaga: efekt zostanie podwojony do 24%, gdy Poppy ma poniżej 40% maksymalnego zdrowia).

Nidalee

Nidalee ma teraz szybciej czyścić dżunglę i być bardziej wytrzymała dla początkujących graczy.

  • Podstawowy pancerz: 28 pkt. ⇒ 32 pkt.
  • Przyrost pancerza: 4,7 pkt. ⇒ 5 pkt.

Ezreal

Zwiększono podstawowe statystyki Ezreala, aby był chętniej wybierany na bocie.

  • Podstawowe obrażenia od ataku: 60 pkt. ⇒ 62 pkt.

Garen

Podwyższone statystyki mają mu pomóc w early - game.

  • Podstawowe obrażenia od ataku: 66 pkt. ⇒ 69 pkt.
  • Podstawowy pancerz: 36 pkt. ⇒ 38 pkt.

Osłabienia

Aurelion Sol

Po reworku Aurelion Sol jest ciągle zbyt silny, dlatego obniżone zostają jego podstawowe staty.

  • Przyrost zdrowia: 95 pkt. ⇒ 90 pkt.
  • Przyrost pancerza: 4,3 pkt. ⇒ 4 pkt.

Jarvan IV

Ograniczenie jego mocy ma zachęcić graczy do kupowania itemów z obrażeniami od ataku.

  • Przyrost obrażeń od ataku: 3,4 pkt. ⇒ 3 pkt.

Q - Cios Smoka: Obrażenia fizyczne: 90/130/170/210/250 pkt. (+140% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 80/120/160/200/240 pkt. (+140% dodatkowych obrażeń od ataku)

Kayn

Zwłaszcza na wschodzie Kayn dominuje nad innymi dżunglerami. Zmiany mają tymczasowo karać go bardziej za potknięcia.

E - krok w cieniu:

  • Cienisty skrytobójca — dodatkowa prędkość ruchu: 80% ⇒ 70%
  • Cienisty Skrytobójca — czas odnowienia: 8 sek. ⇒ 10 sek.

Maplhite

Redukcja wzmocnień W z patcha 13.4, przez które Malphite w późnej fazie gry mógł je używać praktycznie bez przerwy.

W - Trzask Pioruna

  • Wzmocnione obrażenia od ataku: 30/45/60/75/90 pkt. (+20% mocy umiejętności) (+15% pancerza) ⇒ 30/40/50/60/70 pkt. (+20% mocy umiejętności) (+15% pancerza)
  • Frontalne fizyczne obrażenia obszarowe: 15/25/35/45/55 pkt. (+30% mocy umiejętności) (+20% pancerza) ⇒ 15/25/35/45/55 pkt. (+30% mocy umiejętności) (+15% pancerza)

Rakan

Twórcy zdecydowali, że jego moce wzrosły nieco za bardzo w przeciągu ostatnich patchy i chcą wyrównać jego siłę do innych wspierających, a także karać go bardziej za pomyłki.

  • Podstawowy pancerz: 32 pkt. ⇒ 30 pkt.
  • Przyrost pancerza: 5,1 pkt. ⇒ 4,9 pkt.

Itemy

Kosmiczny Impuls

Deweloperzy przenoszą moc umiejętności efektu biernego na statystyki podstawowe przedmiotu. Ma to uefektywnić korzystanie z niego i ustanowić łatwiejszy punkt wejścia.

  • Moc umiejętności: 90 pkt. ⇒ 100 pkt.
  • Unikalne bierne — Czarowny Pląs: Zadanie obrażeń bohaterowi (z wyjątkiem tych w czasie) generuje ładunek zapewniający 2,5% prędkości ruchu co 1,5 sek. przez kolejne 5 sek., maksymalnie do 4 ładunków (10% prędkości ruchu). Przy 4 ładunkach zyskujesz dodatkowe 10% prędkości ruchu (łącznie 20% prędkości ruchu). Zadanie obrażeń odświeża ten efekt. (Uwaga: wystarczy zadać 1 instancję obrażeń, aby ładunki zaczęły się samoczynnie kumulować. Po pewnym czasie należy zadać je ponownie, aby uzyskać pełną liczbę ładunków. Nie trzeba robić tego 4 razy co 1,5 sek. Zaklęcie nie ma zapewniać pełnej liczby ładunków efektu biernego).

Clash

Kontynuowany jest Clash - Puchar Góry Targon!

  • Początek rejestracji — 2 weekend: 17 kwietnia, 11:00 (czasu lokalnego).
  • Dni turnieju — 2 weekend: 22 i 23 kwietnia, 16:00-19:00 (czasu lokalnego, zależnie od regionu).

Systemy behawioralne

Teraz macie dostęp do zgłaszania graczy z historii gier! Możecie to zrobić klikając prawym przyciskiem myszy na ich rząd, podczas wyświetlania podsumowania poprzednich gier w historii.

Rotacja mitycznego sklepu

Dostępne:

  • Senna z True Damage (Prestiżowa)
  • Kayn Zwiastun Nocy (Prestiżowy)
  • Mityczna Barwa Riven Zwiastunki Brzasku (Zwiastunki Nocy)

Odchodzą:

  • Prestiżowy Piezz
  • Wyniesiony Pantheon (Prestiżowy)

Nowe skórki


Renekton Zwiastun Brzasku

Vayne Zwiastunka Brzasku

Jarvan IV Zwiastun Nocy

Nasus Zwiastun Nocy

Poprawiono oczywiście również wiele błędów w gameplayu i skórkach.

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋